مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ساخت و ساز ۸۸ درصد از واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار جمعیت استان به پایان رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه شورای مسکن افزود: تا کنون ۴۴ هزار و ۴۵۹ واحد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار جمعیت، پنج هزار و ۶۵۴ واحد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت و هشت هزار و ۸۴۲ واحد نیز در بافت‌های فرسوده شهری یا خودمالک ساخته شده است.

به گفته وی، ۳۹ هزار و ۳۷۱ واحد مسکن مهر در شهر‌های بیش از ۲۵ هزار جمعیت واگذار شده است که به همین منظور استان قزوین رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، مشکل اصلی مسکن مهر را مربوط به متقاضیان ساکن در واحد‌های سه جانبه و تعاونی‌ها به دلیل صادر شدن سند خانه به دلایل مختلف از جمله استاندارد نبودن آسانسورها، ارائه نشدن گزارش مهندسان ناظر و وجود نقص فنی واحد‌ها بیان کرد.

حق لطفی افزود: تاکنون تنها حدود هفت هزار سند در استان صادر شده است.

وی گفت: برای صدور پایان کار و اسناد مالکیت نیاز به تایید ۵۶۰ مهندس ناظر حوزه مسکن مهر است که در صورت همکاری نکردن مهندسان مجبور خواهیم بود تا آنان را به شورای انتظامی معرفی و یا مهندسان دیگر را جایگزین کنیم.

حق لطفی گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال باید مراحل تکمیل و ساخت واحد‌های مسکن مهر استان به اتمام برسد.

وی گفت::کار احداث ۱۹ مدرسه در ناحیه شهری مهرگان به انجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: ۱۰ قطعه زمین دیگر برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده است که به زودی به شهرداری محمدیه تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه شورای مسکن در قزوین

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار