وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد بقایای اجسادی نظامیان آمریکایی که کره شمالی آن‌ها را تحویل داده است، برای اطمینان از ملیت آنان مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، با اعلام اینکه بقایای اجساد نظامیان آمریکایی که روز جمعه کره شمالی آن‌ها را به آمریکا تحویل داد، ممکن متعلق به نظامیان فرانسوی یا استرالیایی باشد گفت این اجساد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

او در جمع گروهی از خبرنگاران وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در هواپیمای ریاست جمهوری با اشاره به انتقال این اجساد از کره شمالی به کره جنوبی گفت: «همانگونه که شما شاهد بودید روی هر کدام از جعبه‌ها پرچم آبی سازمان ملل وجود داشت. جعبه‌هایی که از شهر ونسان کره شمالی به پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی منتقل شدند. ما نمی‌دانیم چی کسی در این جعبه‌های حاوی بقایای اجساد نظامیان کشته شده، قرار دارد.»

وی افزود: «این اجساد تحویل کشورهایشان می‌شوند. فرانسه، استرالیا و آمریکا در این جنگ قربانیانی داشتند. در نتیجه این پیشنهادی بین‌المللی برای خانواده‌هایی است که می‌توانند برای آن‌ها عزاداری کنند.»

در مجموع ۵۵ جعبه به پایگاه اوسان منتقل شد و این جعبه‌ها قرار است یکم اوت به آزمایشگاه پلیس علمی ارتش آمریکا در هاوایی منتقل شود. ماتیس تصریح کرد: «علت این که اجساد به آمریکا منتقل نمی‌شوند این است که آن‌ها باید آزمایش بشوند. آمریکا اطمینان حاصل کند که آن‌ها اجساد نظامیان خارجی هستند و نه کره‌ای.»

به عقیده پنتاگون بررسی اجساد ممکن است چند ماه طول بکشد.

انتهای پیام/

آزمایش بقایای اجساد نظامیان آمریکایی که کره شمالی تحویل داد

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۸:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
چرا اینکار رو میکنن خب؟؟؟!!!
آخرین اخبار