معاونت علمی ریاست جمهوری در هفته گذشته خبرهای متعددی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمعوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم

ایران بیشترین استارت‌آپ‌های بیوتکنولوژی در خاورمیانه را دارد

ستاری با بیان اینکه ایران بیشترین استارتاپ‌های بیوتکنولوژی در خاورمیانه را دارد، گفت: اکنون ۹۸ درصد داروهای بیوتکنولوژی را از طریق استارت‌آپ ها تولید می‌کنیم.

از سیاستمدارانی که پول مردم را خرج می‌کنند نمی‌توان انتظار نوآوری داشت

ستاری گفت: سیاست مدارانی‌ که با پول مردم پژوهشگاه تأسیس می‌کنند، نمی‌توانند سبب نوآوری در کشور شوند باید توجه داشته باشیم که به کمک سرمایه گذاری‌های دولتی نمی‌توان پژوهش کاملی را انجام داد.
 
 
دبیرستاد زیست فناپری معاونت علمی با اشاره به اینکه در حال حاضر داروهای نوترکیب بسیاری در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: امروز 30 داروی جدید در کشور تولید می‌شود و می‌توانیم به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های خصوصی 3 درصد از بازار جهانی را بدست بگیریم و در منطقه رتبه اول را کسب کنیم.
 
 
اولین گواهینامه های انطباق به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه استانداردهای بین‌المللی تحت شرایط خاص و در دوران تحریم به شرکت‌های دانش بنیان تعلق نمی‌گیرد، اظهار کرد: به دلیل آنکه بیشتر استانداردهای موجود در دست آمریکاست و با توجه به آغاز تحریم‌ها، گرفتن استاندارد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی کار سختی بود که با همکاری میان معاونت علمی و سازمان ملی استاندارد این مشکل برطرف شده است.
 
 
آئین نامه حمایت از زیست بوم  شرکت‌های خلاق از سوی معاونت علمی و فنلوری ریاست جمهوری ابلاغ شد و شرکت‌های متقاضی باید به دبیرخانه مراجعه  کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.