معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفته گذشته با خبرهای متعددی روبه‌رو بود که در این بسته خبری به آنها اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمعوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌را بازگو ‌می‌کنیم.

صعود ۱۰ پله‌ای ایران در رتبه بندی شاخص جهانی نوآوری

رتبه‌­بندی شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران با جهشی قابل توجه از رتبه ۷۵ در سال ۲۰۱۷ به جایگاه ۶۵ در سال ۲۰۱۸ رسید؛ شاخص جهانی نوآوری نام گزارشی است که هر ساله توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) منتشر می‌شود و در آن به رتبه‌بندی کشور‌ها از منظر نوآوری می­‌پردازد که خوشبختانه با اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران در تعامل با وایپو و نیز دستگاه­‌ها و نهاد‌های مرتبط علم و فناوری کشور، زمینه ارتقاء جایگاه ایران در این گزارش فراهم شده است.

عملیاتی شدن زیست بوم کارآفرینی و نوآوری به کمک «صندوق‌های جسورانه»

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در نشست تبیین و بررسی مشکلات صندوق‌های جسورانه، سال ۹۷ را سال سرمایه‌گذاری از طریق بستر بازار سرمایه خواند و گفت: در تلاشیم که جامعه سرمایه‌داری کشور را ترغیب به بازار سرمایه کنیم و در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

انتصاب رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری

 طی حکمی از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، محمدحسین بهشتی به سمت « رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری» معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری منصوب شد.

جزئیات معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

 نشست «آشنایی با نحوه تکمیل اظهارنامه و معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان» با حضور قریب، کارشناس سازمان امور مالیاتی و ترابی کارشناس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان برگزار شد.

در این نشست یکی از مسائل مطرح‌شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع تکمیل اظهارنامه مالیاتی بود، به این منظور که همه شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و نوپا نوع ۱ که مشمول معافیت مالیاتی هستند، بایستی با مراجعه به کارتابل خود در سامانه مخصوص در قسمت «پیام‌های دریافتی» مصادیق مشمول معافیت مالیاتی کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان خود را مشاهده کنند و تا پایان تیرماه ۱۳۹۶ اظهارنامه خود را تکمیل و به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

افتتاح دومین دفتر نانوی ایران در چین

دفتر مرکز نانوی ایران و چین  با حضور سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری‌نانو افتتاح شد ؛  این مرکز با هدف توسعه‌ همکاری‌های مشترک ایران و چین توسط ستاد ویژه توسعه‌ فناوری‌نانو در منطقه هوانگپو درگوانجو راه‌اندازی شده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار