معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته‌ای که گذشت خبر‌های متعددی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته ای که گذشت خبرهای متنوع  و متعددی را پشت سر گذاشت که در این بسته خبری به بررسی آنها می‌پردازیم.

با تائید شورای عالی امنیت ملی «شریف ست» امسال پرتاب می‌شود

هفته گذشته منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مسائل و دستاوردهای حوزه فضایی و هوایی صحبت کرد وی با اشاره به ماهواره های ایرانی گفت: بودجه حوزه هوافضا در سال جدید رشد 50 درصدی داشته است و با تایید شورای امنیت ملی ماهواره شریف‌ست امسال پرتاب خواهد شد.

ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری در کشور اشاره کرد و استخدام و به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی زیست فناوری و جذب آنها نیازمند برنامه ریزی مدون بر پایه یک بانک اطلاعاتی از کلیه فارغ التحصیلان است به همین دلیل بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری ایجاد شده است.

قدردانی «سورنا ستاری» از تولیدات رسانه ملی برای حمایت از اقتصاد دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی نامه ای از رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌هایی که در راه گسترش اقتصاد دانش‌بنیان صورت داده شده است، تقدیر کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پایان پیام خود آورده است: به این وسیله صمیمانه از تلاش‌های جناب‌عالی، معاونت سیما و مدیران محترم شبکه‌های مختلف صداوسیما و همچنین همکارانم در ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تقویت روحیه خودباوری ملی و امیدافزایی در جامعه از طریق رسانه ملی، تقدیر و تشکر می‌کنم.

شرایط بهره مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی

سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان شرایط استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت مالیاتی را اعلام کرد و گفت:همانند سال‌های گذشته، با هماهنگی سازمان امور مالیاتی، اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان که تا پایان سال 1396 به تائید «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» رسیده‌اند، به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش‌بنیان آن ها، به منظور اعمال معافیت مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.

اعطای وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان

سورنا ستاری از درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی استارت آپ‌ها در سال خبر داد و با اشاره به وام‌هایی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق می‌گیرد گفت: سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان وام به شرکت‌های دانش بنیان داده می‌شود و هریک از موسسات خلاق و استارت‌آپ‌ها می‌توانند زمینه ساز تغیر اقتصاد و تشکیل اکوسیستم نوآوری  در کشور باشند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار