معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از رئیس سازمان صداوسیما جهت تولیدات رسانه ملی برای حمایت از اقتصاد دانش بنیان تقدیر کرد.

قدردانی سورنا ستاری از تولیدات رسانه ملی برای حمایت از اقتصاد دانش بنیانبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری طی نامه ای از رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌هایی که در راه گسترش اقتصاد دانش‌بنیان صورت داده شده است، تقدیر کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری طی پیامی به علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد: جایگاه اقتصاد دانش‌بنیان در آینده کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، با عنایت به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تولید ثروت از علم، اقتصاد بدون نفت و تجاری‌سازی دانش به‌عنوان تنها ناجی اقتصاد کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌عنوان حامی و هدایتگر اقتصاد دانش‌بنیان در طی این سال‌ها در پی ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی و فناوری بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: به همین منظور با تشکیل ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در پی ترویج و ایجاد گفتمان و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان با همیاری و هم‌افزایی ارکان و قوای مختلف حاکمیت برآمده است.

اقدامات ارزنده‌ای در رسانه ملی برای تولیدات مشترک برنامه‌های مختلف انجام شده است

وی ادامه داد: در همین راستا از زمان امضا تفاهم‌نامه مشترک با موضوع حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، میان سازمان صداوسیما و این معاونت، اقدامات ارزنده‌ای در رسانه ملی در زمینه تولیدات مشترک برنامه‌های مختلف صورت گرفت.

ستاری از جمله این برنامه‌ها که با نوآوری در بیان و ترویج علم و فناوری در جامعه بود را می‌توان از برنامه مستمر و موفق «نسیم دانش» از شبکه نسیم، «بر بنیان دانش» از شبکه خبر، «دات آی آر» از شبکه دو و «صفر تا صد» از شبکه چهارم سیما عنوان کرد.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، این برنامه‌ها با حمایت مستقیم ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت تهیه و تولید می‌شود که هم‌اکنون در آستانه سال سوم پخش آنها هستیم.

رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان مطرح کرد: در این مدت بیش از ۶۰۰ برنامه با گستره جغرافیایی ۳۱ استان و ۱۷۰ شهر و معرفی بیش از ۲۵۰۰ شرکت فن‌آور و دانش‌بنیان تولید و پخش شده است.

وی ادامه داد: همچنین لازم است به برنامه‌هایی که نقش به‌سزایی در معرفی اقتصاد دانش‌بنیان، کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها داشته‌اند و نتیجه آن، ضمن نمایش دستاوردهای ملی در اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، برخورداری عادلانه از ظرفیت رسانه در کل کشور بوده است، اشاره کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پایان پیام خود آورده است: به این وسیله صمیمانه از تلاش‌های جناب‌عالی، معاونت سیما و مدیران محترم شبکه‌های مختلف صداوسیما و همچنین همکارانم در ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تقویت روحیه خودباوری ملی و امیدافزایی در جامعه از طریق رسانه ملی، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار