پهباد آذرخش در مجتمع آموزش عالی بم با حضور مسئولان این مجتمع رونمایی شد.

افتتاح اولین پهباد در مجتمع آموزش عالی بمبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آئین رونمایی و پرواز پهباد آذرخش مجتمع آموزش عالی بم با حضور نور الهی، رئیس مجتمع، جمعی از مسئولان محلی، استادان، کارمندان و دانشجویان مجتمع آموزش عالی بم در فرودگاه شهرستان بم برگزار شد.
 
نوراللهی با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم از یکی از دستاورد‌های بزرگ این مجتمع رونمایی کنیم، اظهار کرد: در مجتمع آموزش عالی بم قابلیت‌های زیادی وجود دارد که قادر هستند در بسیاری از زمینه‌ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.
 
فرزان عضو هیئت علمی و عضو گروه مکانیک مجتمع و سرپرست گروه سازنده پهباد  به مشخصات فنی آن پرداخت و گفت: وزن این پهباد ۷ کیلوگرم است و توانایی حمل بار با وزن ۱۰ کیلوگرم با شعاع پروازی حدود ۱۰ کیلومتر و سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
 
وی افزود: کنترل این پرنده در حال حاضر به صورت نیمه خودکار است، اما توانایی ارتقا به حالت کنترل تمام خودکار را نیز دارا است و از قابلیت‌های این پرنده می‌توان به ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و همچنین حمل محموله‌های امدادی اشاره کرد.
 
فروزان با بیان اینکه ساخت این پهپاد ۱۰ ماه به طول انجامیده است، گفت: در طی این مدت برای ساخت و آماده سازی بستر مناسب فنی کارگاه‌های آموزشی برای استادان و دانشجویان از طرف سازمان هواپیماسازی ایران هسا، کارگاه آموزشی ساخت گلایدر و مسابقه ساخت گلایدر در مجتمع برگزار شد و در ادامه نیز با همکاری شرکت‌های دانش بنیان شهرستان بم مراحل آموزش و طراحی این پهپاد موتوردار در مجتمع آموزش عالی بم با موفقیت به انجام رسید.
 
انتهای پیام/
 

پهباد آذرخش در مجتمع آموزش عالی بم رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار