دو وزیر رژیم صهیونیستی اصلاح "قانون نژاد پرستانه سرزمین یهودیان " را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو وزیر رژیم صهیونیستی اصلاح قانون سرزمین یهودی را خواستار شدند.

بر این اساس، دو وزیر رژیم صهیونیستی اصلاح قانون بحث برانگیزی که اسرائیل را به عنوان « دولت-ملت یهود» توصیف می کند، خواستار شدند تا اعضای اقلیت «دروزی» که عقیده دارند این قانون آنان را به « شهروندان درجه دوم» تبدیل کرده است، در آن در نظر گرفته شود.

در این قانون که پارلمان رژیم صهیونیستی هفته گذشته آن را تصویب کرد، آمده است: ایجاد مناطق یهودی (درقلمرو اسرائیل) در جهت منافع ملی است (بندی بحث برانگیز که سپس اصلاح شد) و زبان عبری را به تنها زبان رسمی سرزمین های اشغالی تبدیل می کند.

دروزیان که عمدتا در منطقه جلیله در شمال فلسطین اشغالی زندگی می کنند به زبان عربی صحبت می کنند و پیرو دینی دگراندیشانه منشعب از اسلام هستند. آنها از حق کامل شهروندی اسرائیلی برخوردار هستند و سران آنها حتی قبل از ایجاد اسرائیل، با رهبران صهیونیست بیعت کرده بودند. دروزیان بر خلاف عرب های اسرائیلی (اعراب ساکن در اراضی اشغالی سال 47)، در ارتش خدمت می کنند و تعداد زیادی از آنها مامور پلیس و یا نظامیانی هستند که در استخدام ارتش اسرائیل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار