مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید قانون جدید پارلمان رژیم صهیونیستی شرایط اجرای راهکار «دو-دولت» را پیچیده‌تر می‌کند.

ابراز نگرانی فدریکا موگرینی از قانون جنجالی اخیر پارلمان رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت «تریبون»، فدریکا موگرینی،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،‌ با بیان اینکه قانون جدید پارلمان رژیم صهیونیستی راهکار «دو-دولت»‌ برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین را در معرض خطر قرار می‌دهد، افزود:‌ ما نگرانیم،‌ و نگرانی خود را ابراز می‌کنیم و حتماَ در این زمینه با مقامات اسرائیل رایزنی خواهیم کرد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) بامداد امروز، لایحه نژادپرستانه «کشور یهود» را تصویب کرد که به موجب آن، حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی تنها متعلق به یهودیان است.

این قانون تبعیض‌آمیز، ضمن محروم کردن مردم فلسطین از حقوق شهروندی‌شان، سراسر سرزمین فلسطین را نیز صرفا متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند. در واقع، این قانون برای اولین بار، فلسطین اشغالی را به عنوان «میهن مردم یهود» معرفی می‌کند.

همچنین بر اساس این قانون نژادپرستانه، از این پس تنها زبان رسمی در سرزمین‌های اشغالی «زبان عبری» است و زبان عربی به جز استفاده در برخی شرایط استثنایی، از جایگاه زبان رسمی حذف می‌شود.

موگرینی با دفاع از راهکار «دو-دولت» افزود:‌ اتحادیه اروپا همیشه در خصوص راهکار دو-دولت بدون ابهام موضع‌ خود را بیان کرده است. از نظر ما این راهکار تنها راه ممکن برای حرکت رو به جلو است و باید از هرگونه اقدامی که مانع عملی‌شدن این راه‌حل می‌شود و یا شرایط را پیچیده‌تر می‌کند، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار