پارلمان رژیم صهیونیستی اختیار اعلام جنگ بدون جلب موافقت کابینه را که چند ماه پیش به نتانیاهو داده بود، از او پس گرفت.

پارلمان رژیم صهیونیستی اختیار اعلام جنگ را از نتانیاهو پس گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، پارلمان رژیم صهیونیستی اختیار "اعلام جنگ بدون جلب موافقت کابینه" را که چند ماه پیش به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، داده بود، از او پس گرفت.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) حدود دو ماه پیش قانونی را تصویب کرد که به نخست‌وزیر این رژیم این اختیار را می‌داد که «در شرایط اضطراری» بدون جلب موافقت کابینه و تنها پس از رایزنی با وزیر جنگ، علیه یک کشور اعلام جنگ کند. 

تصمیم کنست برای لغو این قانون پس از آن اتخاد شد که حتی تندروترین نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی نیز در پی تنش‌های اخیر در غزه و جولان اشغالی نسبت به اعلام یکجانبه جنگ از سوی نتانیاهو ابراز نگرانی کردند.

متمم لغو این قانون روز گذشته با ۷۷ رأی مثبت در برابر ۱۶ رأی منفی به تصویب رسید تا از این پس، نتانیاهو مجبور باشد برای اعلام جنگ، نظر موافق کابینه خود را جلب کند.

یکی از ایرادات اصلی این قانون که دستمایه منتقدان قرار گرفت این بود که «شرایط اضطراری» در آن تعریف نشده بود و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌توانست به بهانه وضعیت اضطراری، کابینه را از فرایند تصمیم‌گیری درباره جنگ خارج کند.

پارلمان رژیم صهیونیستی در حالی اختیار اعلام جنگ را از نتانیاهو پس گرفت که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی از طریق مصر به حماس پیغام داده است در صورتیکه ارسال بادبادک‌های آتش‌زا از سمت غزه تا روز جمعه متوقف نشود، علیه این منطقه اقدام نظامی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار