همزمان با هفته ملی مهارت از ۴۷ کارآفرین برتر، برگزیده المپیاد و مربیان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان در رشت تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رحیم عطایی پور مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای گیلان در این مراسم گفت: ایجاد کسب و کار و ارائه آموزش‌های مهارتی مناسب می‌تواند، علاوه بر توسعه مشاغل فنی وحرفه ای، زمینه استفاده کارآموزان از توان مهارتی را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه توسعه ارتباط با کار آفرینان در دستور کارسازمان فنی وحرفه‌ای گیلان قرار دارد، اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌های بیشتری در حوزه آموزش مهارت‌ها و رونق کسب وکارصورت گیرد.
کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیزاز توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به موضوع اشتغال خبر داد و گفت: مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مناسب می‌تواند استعداد‌های نسل جوان و جوی کار جامعه را شکوفا سازد و جوانان و نوجوانان با فراگیری آموزش‌های لازم می‌توانند وارد بازار کسب و کار شوند.
عباسی نماینده مردم روسر در مجلس شورای اسلامی هم تربیت نیروی انسانی ماهر را زمینه ساز رشد وبالندگی نظام اسلامی دانست وافزود: در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های اقتصادی دشمنان نظام اسلامی، با بهره گیری از آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و حرکت برای  تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد.
کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان  هم در این مراسم به فشار‌های اقتصادی غرب به ویژه در سال‌های اخیر اشاره کرد وگفت: حفظ وپایداری مشاغل و ایجاد مشاغل جدید در کنار تربیت نیروی انسانی توانمند و مستعد کمک زیادی به خودکفایی وایجاد توسعه پایدار در کشور می‌کند.
وی استفاده از ایده‌های خلاق نسل جوان را بسیار ضروری دانست وبر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تاکید کرد.

۱ ۳ تیر تا ۶ مرداد هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ق

از کارآفرینان برگزیده المپیاد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان قدردانی شد

 

برچسب ها: اخبار علمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.