انتشار گزارش غیرمنتظره کاهش ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

صعود قیمت نفت/ ثبات در بازار طلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشی درباره کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 54 سنت افزایش (معادل0.7 درصد) به 73 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 24 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد)، 68 دلار و 76 سنت در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که ذخایر نفت خام و بنزین این کشور بیش از آنچه که انتظار می رفت با کاهش همراه بوده است. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 20 ژوئیه با 3.2 میلیون بشکه کاهش به 407.6 میلیون بشکه رسید. این درحالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که در این بازه زمانی ذخایر نفت خام آمریکا با 2.3 میلیون بشکه کاهش همراه خواهد بود.

ذخایر بنزین آمریکا هم در همین بازه زمانی با 4.9 میلیون بشکه کاهش همراه بود که کارشناسان پیش بینی کاهش 713 هزار بشکه ای نفت را کرده بودند.

بنابر اعلام کارشناسان، کاهش نگرانی ها از اینکه وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین ممکن است بر بازار نفت اثر بگذارد هم باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

در پی ثبات در ارزش دلار آمریکا در آستانه نشست آمریکا و رئیس کمیسیون اروپا برای گفتگو درباره بهبود روابط تجاری، بهای طلا با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1223.97 دلار معامله شد. قرار است نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در واشنگتن برگزار شود.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز بیست و پنجم ماه ژوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
خیلی عالی هست
آخرین اخبار