مصر در راستای اجرای برنامه ریاضتی خود، بهای گاز مصرفی در داخل این کشور را به میزان ۷۵ درصد افزایش می‌دهد.

افزایش ۷۵ درصدی بهای گاز در مصربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی استار، مصر در راستای اجرای برنامه ریاضتی خود (تحت حمایت صندوق بین‌المللی پول)، از اول ماه اوت بهای گاز را برای مصارف خانگی و تجاری به میزان 75 درصد افزایش می‌دهد. اجرای این سیاست ریاضتی بسیاری از مصری ها را در تنگنای شدید اقتصادی قرار داده است.

افزایش بهای گاز در مصر در حالی صورت می گیرد که این کشور پیش از این نیز بهای سوخت، برق و حمل و نقل عمومی را به عنوان اجرای بخشی از قرارداد سال 2016 میلادی برای دریافت وام 12 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول، افزایش داده بود. قاهره این وام را برای بازگشت سرمایه‌گذاران خارجی و بهبود شرایط اقتصادی این کشور –که به دلیل بحران سیاسی چند سال اخیر (از سال 2011 میلادی) – شرایط مناسبی نداشت، از صندوق بین المللی پول دریافت کرده است.

در بیانیه‌ای که در خبرنامه رسمی دولت مصر منتشرشده، آمده است برای مصارف (ماهانه) کمتر از 30 مترمکعب گاز، بهای هر مترمکعب از یک پوند مصری به 1.75 پوند (حدود 98 سنت) افزایش خواهد یافت. برای مصارف (ماهانه) بین 30 تا 60 مترمکعب، بهای هر مترمکعب از 1.75 پوند مصری به 2.5 پوند افزایش خواهد یافت و برای مصارف (ماهانه) بیش از 60 مترمکعب، بهای هر متر مکعب از 2.25 پوند مصری به 3 پوند افزایش می یابد.

انتهای پیام/

افزایش چشمگیر بهای گاز در مصر

برچسب ها: آفریقا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار