مشاور سابق وزیر خارجه گفت:عدم صادرات نفت از خلیج فارس باعث رشد صعودی قیمت انرژی می‌شود و تبعات منفی برای ترامپ دارد.

لازمه پیشبرد کشور روحیه و اراده دفاع مقدس استحسین شیخ‌الاسلام مشاور سابق وزیر خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد پیگیری وزارت خارجه در خصوص موضع رئیس جمهور نسبت به صادر نشدن نفت هیچ کشوری در مقابل عدم فروش نفت ایران گفت: درصد بالایی از صادرات نفت جهان از خلیج فارس انجام می شود و بسته شدن مسیر این صادرات یک خطر برای همه جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه آنها با اینگونه اقدامات به دنبال نابودی ما هستند البته ما هم مقابله خواهیم کرد و اجازه عبور نفت دیگران را نمی‌دهیم، تاکید کرد: عدم صادرات نفت از خلیج فارس باعث رشد صعودی قیمت انرژی خواهد شد و حتی تبعات منفی برای ترامپ دارد.

بیشتر بخوانید: عقب‌نشینی ترامپ از ادعای به صفر رساندن صادرات نفت ایران

مشاور سابق وزیر خارجه با اشاره به اینکه با توجه به این مسئله مردم آمریکا، ترامپ را مسئول این وضع خواهند دانست، ادامه داد:  وظیفه دیپلمات‌های ما تبیین این قضیه برای همه طرف‌های مقابل است زیرا همه باید بدانند عامل افزایش قیمت انرژی شخص ترامپ و سیاست‌های سلطه گرایانه آمریکاست.

شیخ الاسلام با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد معطل نکردن کشور به بسته اروپایی‌ها و نگاه به داخل گفت: لازمه پیشبرد امور کشور در شرایط کنونی روحیه و اراده‌ای مانند دوران دفاع مقدس با حضور همه مردم است و دولت هم به نمایندگی از همین مردم باید درست مدیریت کند.

وی با اشاره به تجربه مذاکره در مسئله آزادی گروگان ها در سال 1359 افزود: ما در قضیه آزادی گروگان‌ها غیر مستقیم با آن‌ها مذاکره کردیم و حتی آن را امضا کردند؛ در بند اول آن آمریکایی ها تعهد دادند که در امور داخلی دخالت نکنند اما هم در جنگ دخالت کردند و هم هواپیمای مسافربری ما با 290 نفر مسافر را با موشک مورد اصابت قرار دادند و حتی به فرمانده ناو مدال هم دادند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه  ذات آمریکا زورگو و سلطه گر است و تفاوتی میان اوباما که ژست حقوق بشری داشت با ترامپ که روش کابویی دارد، نیست، افزود: آمریکا از رژیمی که بدتر از آپارتاید عمل میکند یعنی رژیم صهیونیستی که مظهر زورگویی و ظلم است حمایت می‌کند.

شیخ‌الاسلام در پایان با اشاره به القای تقابل ایدئولوژی و منافع ملی گفت: منافع ملی، همان تحقق قانون اساسی است که به تایید مردم و نظام رسیده است؛ پس ارزش‌های نظام مغایر با منافع ملی نیست بلکه در همان قالب است و در یک راستا مشخص است.


انتهای پیام /

تبعات بسته شدن تنگه هرمز

برچسب ها: وزارت خارجه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار