رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: اردو‌های نشاط و امید از امروز هم برای دختران و پسران در سراسر کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص برنامه و اقدامات سازمان جوانان اظهار کرد:طرح برگزاری اردوهای تابستانی طرح ویژه سازمان جوانان است و استان‌های زیادی از کشور میزبان و درگیر اجرای این اردوها هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: اردو‌های دوستی مربوط به کانون دانش آموزی سازمان جوانان در ۴ منطقه کشور با جنبه تشکیلاتی و آموزشی برگزار می‌شود. همچنین اردو‌های نشاط و امید از امروز هم برای دختران و پسران در حال اجرا است و برای دبیران کانون دانشجویی و جوانان است و ۳۱ استان در آن شرکت دارند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر توانمندسازی جوانان در اردو‌های بوم گردی گفت: تاکید بیشتر در بحث اردو‌های بوم گردی است، مهارت‌های لازم برای حضور در کویر، جنگل، کوه ودریا را آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به طرح ملی دادرس بیان کرد: طرح ملی دادرس برای آمادگی برای روز‌های سخت و بحران مخصوص دانش آموزان است و با تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پروش داشتیم در سال اول دبیرستان با یک سر فصل مشخص در ۸ هزار مدرسه کشور هر ساله برگزار می‌شود.

صابونچی در خصوص اردوگاه‌های موجود در داخل کشور گفت: سازمان جوانان هلال احمر بر اردوگاه‌های داخلی تمرکز خواهد داشت، زیرا ایران با توجه به چهار فصل بودن می‌تواند از این ظرفیت به نحو خوبی برای فعالیت‌های نشاط آور و داوطلبانه جوانان اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: برای دانش آموزان استان کرمانشاه نیز اردوی سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و اردو‌های نیرو‌های طلاب از اول شهریور ماه آغاز خواهد شد و این اردو‌ها صرفا تفریحی نیست و آمادگی‌ای که آن‌ها پیدا می‌کنند، باعث توانمند‌تر شدن آن‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان جوانان در خصوص طرح پیمان افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم که در سطح ۳۱ استان کشور اجرا شده است و در طرح پیمان از کانون‌ها ۷ نفر را انتخاب کردیم و اکنون ۵۰ هزار نفر در این زمینه آموزش دیدند.

وی در ادامه بیان کرد: رویکرد اصلی ما این است که فرصت بیشتری برای دیده شدن و توانمند شدن جوانان فراهم کنیم.

صابونچی در پایان عنوان کرد: ما سعی داریم تا بحث‌های انگیزشی و توانمند سازی جوانان کشور را افزایش دهیم که این مسئله در شکل گیری مسیر زندگی و مسیر شغلی شان در آینده موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار