یکی از رشته های فعال ورزشی در شهرستان ریگان که این روزها روی ریل پیشرفت حرکت می کند و قوت قلبی برای خیلی ها شده، فوتبال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهرستان ریگان یکی از شهرستان های شرقی استان کرمان محسوب می شود که آخرین نقطه استان کرمان و هم مرز با سیستان و بلوچستان است.

همجواری شهرستان ریگان با سیستان و بلوچستان و نبود امکانات ورزشی در این شهرستان، سبب روی آوردن جوانان این خطه در درازمدت به شغل های کاذب می شود، این در حالیست که استعدادهای ورزشی خوبی در بین جوانان این خطه وجود دارد که احتیاج به شکوفایی و حمایت جدی دارند .

از سوی دیگر، ورزش هایی چون کبدی، اشتناروک بازی، سنگ بازی، کشتی روی شن، چهار خونه بازی، لتک بازی و.. که جزو ورزش های بومی محلی این شهرستان نیز تلقی می شوند، از گذشته های دور در این منطقه وجود داشته و کماکان رونق دارند.

اما در این بین رشته های ورزش هایی چون فوتبال و والیبال طرفداران زیادی دارد و توانسته اند از محبوبیت خاصی در بین جوانان این خطه برخوردار باشند .

در گذشته، علاقه مندان به فوتبال و والیبال در شهرستان ریگان به دلیل عدم توجه مسئولان به ورزش روستاها و مناطق دورافتاده، امیدی به رونق این ورزش ها نداشتند، اما سرانجام گام های خدمت در راستای ایجاد عدالت ورزشی در سراسر استان برداشته شد.

قطار فوتبال ریگان روی ریل پیشرفت

رونق فوتبال در تمام نقاط ریگان

امروز به همت اداره ورزش و جوانان ریگان، ورزش فوتبال در تمامی روستاهای این شهرستان رونق گرفته، به طوری که در هر روستا یک زمین خاکی به این ورزش اختصاص یافته است .

جوانان فوتبال دوست ریگانی، به محض اتمام کارهای کشاورزی، با غروب آفتاب، ورزش فوتبال و یا فوتسال را در زمین های خاکی آغاز و تا تاریک شدن هوا به این ورزش می پردازند.

هوا که رو به تاریکی می رود، والیبالیست ها نیز با حضور در زمین های والیبال، این ورزش را تا نیمه های شب ادامه می دهند که این امر سبب رونق رشته های والیبال و فوتبال در این شهرستان شده است .

قطار فوتبال ریگان روی ریل پیشرفت

نونهالان ریگانی در گذشته فقط در منزل بازی می کردند، بنابراین حتی اگر استعدادی هم در زمینه ی فوتبال داشتند، این استعداد از بین می رفت، چرا که جایی برای شکوفایی این استعداد وجود نداشت.

امسال برای اولین بار، مدرسه فوتبال شهرستان راه اندازی و با استقبال خوب نونهالان ریگانی همراه بود .

موسی سلطان آبادی، مسئول مدرسه فوتبال نونهالان ریگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانگفت: به منظور استعداد یابی و شکوفایی استعدادهای ورزشی، امسال برای اولین بار مدرسه فوتبال نونهالان در شهرستان ریگان راه اندازی شد.

وی افزود: هم اکنون در این مدرسه 150 نونهال شرکت کرده اند که این آمار در سال آینده دو برابر می شود.

استعدادیابی از مستعدان رشته های ورزشی در ریگان

به تدریج استعداد یابی از ورزش دوستان فوتبال، فوتسال، والیبال و دیگر رشته های ورزشی در این شهرستان آغاز شده است.

از مهمترین رخدادهای ورزشی در این شهرستان که تا حد زیادی امید را در دل ورزش دوستان ریگانی دوچندان کرده است، می توان به حضور تیم ملی فوتبال نونهالان کشور در این شهرستان اشاره کرد.

قطار فوتبال ریگان روی ریل پیشرفت

تیم ملی نونهالان ایران به دعوت مسئول مدرسه فوتبال و با همکاری اداره ورزش و جوانان ریگان به مدت 3 روز در این شهرستان اردو زد و طی این مدت یک بازی تدارکاتی نیز با تیم نونهالان ریگان برگزار کرد، در این دیدار تیم نونهالان ریگان با نتیجه 2 بر یک از سد تیم ملی نونهالان کشور گذشت.

این پیروزی تا حد زیادی در روحیه ی نونهالان ریگانی تأثیر گذاشت و استعدادهای ورزشی این شهرستان را بیش از پیش نمایان کرد.

قطار فوتبال ریگان روی ریل پیشرفت

دعوت نونهال ریگانی به تیم ملی نونهالان ایران

داود شهسواری، رییس هئیت فوتبال ریگان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: در اردوی سه روزه تیم ملی نونهالان ایران در ریگان، استعدادهای ورزش دوستان ریگانی شناسایی و از این بین، یک نونهال ریگانی انتخاب شد .

وی افزود: بر این اساس، امیر حسین مرید زاده، نونهال ریگانی به تیم ملی نونهالان کشور دعوت شد .

 شهسواری تصریح کرد: در شهرستان ریگان، استعدادهای خوبی در زمینه ورزش فوتبال و فوتسال وجود دارد که نیاز به شناسایی و حمایت دارند.

وی از راه اندازی زمین فوتبال در تمامی روستاهای این شهرستان با همکاری دهیاری های خبر داد.

شهسواری به خدمات اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان در حمایت از رشته های ورزشی فوتبال و فوتسال اشاره و از این حمایت ها تقدیر و تشکر کرد.

راه اندازی 5 خانه ورزش در روستاهای ریگان

محسن زاهدی رییس اداره ورزش و جوانان ریگان درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با اشاره به اینکه در شهرستان ریگان استعدادهای ورزشی خوبی نهفته است، گفت: تمام تلاش ما شکوفایی این استعدادهاست.

وی افزود: به منظور حمایت از ورزش دوستان ریگانی، امسال 5 خانه ورزش در روستاهای پر جمعیت شهرستان ریگان راه اندازی شد و تجهیزات آن در این خانه ها توزیع شد.

زاهدی به حضور تیم ملی فوتبال نونهالان ایران در ریگان اشاره و تصریح کرد: این حضور سبب پیشرفت و شکوفا شدن استعدادهای فوتبال در بین نوجوانان و نونهالان این شهرستان می شود.

قطار فوتبال ریگان روی ریل پیشرفت

راه اندازی 90 زمین والیبال در 90 روستای ریگان

وی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی 90 زمین والیبال در 90 روستای این شهرستان به همت دهیاری ها وکانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

زاهدی یادآور شد: مقرر شده، تور و توپ از اداره ورزش و جوانان و زمین از روستا در ختیار ورزش دوستان والیبال در روستاها قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه شهرستان ریگان دارای استعدادهای خوب ورزشی در تمامی رشته هاست که نیاز به شکوفایی دارند، گفت: اگر به جوانان این شهرستان در زمینه های مختلف ورزشی بها داده شود، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان خواهیم بود .

زاهدی با بیان اینکه 70 زمین خاکی غیر استاندارد در روستاهای شهرستان ریگان وجود دارد، از خیران و مسئولان استانی وکشوری خواست به جوانان این شهرستان در زمینه ورزشی اهتمام جدی داشته باشند .

هم اکنون فوتبال، فوتسال و والیبال روزهای رو به رشدی را در شهرستان ریگان می گذرانند، با توجه به بحث عدالت ورزشی در روستاها و نقاط دورافتاده و توزیع امکانات ورزشی در این مناطق، امروز انتظار می رود، مسئولان با توجه به استعدادهای نهفته ی ورزشی در روستاها، بیش از پیش به ورزش به ویژه در سنین پایه در این مناطق اهمیت دهند.

انتهای پیام/ب

گزارش از موسی ملاییان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار