رئیس انجمن تولید کنندگان وصادر کنندگان استان اصفهان گفت:صنایع دستی هویت فرهنگی و زبان گفتمان ما با ملت‌هاست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جلیل جوکار رئیس انجمن تولید کنندگان وصادر کنندگان استان اصفهان با اشاره به تشکیل مجمع انجمن تولید کنندگان وصادرکنندگان در استان اصفهان در 25آبان سال گذشته اظهار کرد:از زمان تشکیل این مجمع،در جلسات متعددی با اتاق بازرگانی،مشاوران و متخصصان در حوزه صنایع دستی به منظور بستر سازی و با رویکرد صادرات صنایع دستی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اعضای انجمن از فعالان،بازرگانان و تولید کنندگان عرصه صنایع دستی هستند،بیان کرد:همه ی افراد فعال در این عرصه به عنوان بازوان پرتوان،باید همکاری و همت خود را به کار گیرند تا بتوانیم امر مهم صادرات و ارزآوری از کانال مطمئن به کشور را انجام دهیم تا هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی با امیدواری و بالندگی مضاعف به کار خلاقانه‌ی خود ادامه دهند.

رئیس انجمن تولید کنندگان وصادر کنندگان استان اصفهان با تاکید براهمیت صنایع دستی به عنوان کالایی ملی تصریح کرد:صنایع دستی هویت فرهنگی وزبان گفتمان فرهنگی ما با ملت‌هاست که بدین طریق تمدن و هنر ایران را به جهانیان معرفی می کند.

جوکار با اشاره به دو کشور هند و چین به عنوان رقبایی با گردش مالی میلیون دلاری در عرصه صنایع دستی عنوان کرد:با وجود چنین رقیبانی باید مزیت‌های خاص را در تولید و ساخت و قیمت صنایع دستی لحاظ کنیم.

وی افزود:هم چنین باید از جنبه گفتمان فرهنگی و کیفیت هنری در صنایع دستی تحول و به روز رسانی صورت گیرد.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان صنایع دستی استان اصفهان با بیان راهکار ایجاد این رقابت اظهار کرد:این کاردردوسطح آثار روتین و سطح معمول کار صنایع دستی وآثار فاخر و موزه ای انجام می گیرد که آثار فاخر از لحاظ اهمیت صادرات در سطح ملی و بین المللی اهمیت ویژه‌ای دارد.

جوکار با اشاره به تشکیل سه کمسیون و تشریح وظایف هر کدام،بیان کرد:کمیسیون‌های صادرات و توسعه بازار،آموزش و پژوهش و هماهنگی وپایش،از 15 مردادماه آماده ثبت نام فعالان در این حوزه است.

وی خدمات این کمسیون‌ها به اعضای آن را یادآور شد و افزود: خدماتی از جمله حمایت آموزشی به هنرمندان برای کمک به استاندارسازی، تجارت هنری شامل ساختار،متد و رویکرد تولید در این کمسیون‌ها ارائه می‌شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان صنایع دستی استان اصفهان با بیان دوراهکار برای افزایش صادرات،خاطر نشان کرد:گره زدن صنایع دستی با حوزه‌‌ی گردشگری و آموزش و افزایش آگاهی مدیران تورهای گردشگری در حوزه ی صنایع دستی که به عنوان افرادی واسطه برای تبلیغ این صنعت محسوب می شوند،یک راهکار افزایش صادرات است که شرکت ملی فرش دو سال پیش این تجربه را انجام داده است.

وی به راهکار دیگر افزایش صادرات اشاره کرد و افزود:استقرار دفاتر دائمی فروش صنایع دستی در کشورها ی مختلف متد دیگر افزایش صادرات است که مذاکرات آن برای تاسیس این دفاتردر کشور‌های فرانسه،اتریش وچین انجام شده و برای کشورهای دیگر نیز در حال بررسی است.

جوکار با بیان اینکه این انجمن به هیچ وجه با نهاد‌های فعال در حوزه صنایع دستی موازی کاری نمی کند،اظهار کرد:ماموریت ما افزایش صادرات است وهر کدام از نهادهای معاونت صنایع دستی و اتحادیه صنایع دستی وظایف مخصوص به خود دارند اما با هم افزایی بین حوزه‌های فعالیتی این سه نهاد امیدواریم اتفاقات خوبی قم بخورد.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان صنایع دستی استان اصفهان در پایان گفت: اصفهان با وجود 199 رشته در صنایع دستی و تربیت هنرمند می تواند بستر سازی برای صادرات، جذب گردشگرو ارزآوری داشته باشد که همکاری هنرمندان وسازمان‌های مردم نهاد را می طلبد تا با همتی دلسوزانه برای جبران عقب‌ماندگی ها قدم برداشته و صنایع دستی را به جایگاهی جهانی و بین المللی که استحقاق آن را دارد،برسانیم.

گفتنی است نشست خبری اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی با حضور محمد رضا اخلاقی،مدیر خانه صنایع دستی وعلی گرامی مدیر موسسه فرهنگ وهنرمجموعه فرشچیان امروز صبح در خانه صنایع دستی واقع در مجموعه فرشچیان برگزار شد.

انتهای پیام/س

معرفی صنایع دستی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.