رئیس مرکز تحقیقات بیولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تولید مقالات علمی در این مرکز طی پنج‌سال گذشته، رشدی 300 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه رضا خدارحمی رئیس مرکز تحقیقات بیولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 16 سال است که استادان به همراه دانشجویان در مرکز تحقیقات بیولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای بومی‌سازی علم، ساخت داروهایی با منشا گیاهی، تولید واکنش‌گرهای تحقیقاتی و پادتن‌ها فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در پنج‌سال اخیر مرکز بیولوژی پزشکی کرمانشاه بین مراکز هم‌شأن خود در دانشگاه علوم پزشکی جزو رتبه‌های برتر سراسر کشور بوده است.

خدارحمی افزود :مراکز تحقیقاتی کشور در تولید علم و فناوری برترین هستند و تولید مقالات علمی آن طی پنج‌سال گذشته رشدی 300 درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود : این مجموعه پژوهشی نخستین مرکز کشور است که در زمینه رگ‌زایی و متابولیسم تومورها با فعالیتی 16 ساله با مراکز علمی داخل و خارج از کشور ارتباطی مستمر دارد.

وی به فعالیت 40 نیروی متخصص از هیأت علمی تا دانشجو در این مجموعه پژوهشی اشاره و بیان کرد: خیران سلامت می‌توانند نقش مهمی را توسعه تحقیقات پزشکی و دارویی در تامین دستگاه‌ها و تجهیز مراکز تحقیقاتی استان بر عهده گیرند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

رتبه برتر مرکز بیولوژی پزشکی کرمانشاه بین مراکز هم‌شأن خود

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.