متخصص بیماری های عفونی و تب دار گفت:سرفه مکانیزم دفاعی و علائمی از یک بیماری است که علل مختلفی دارند عفونت ها در راس بیماری های هستند که می توانند سرفه ایجاد کنند.

عفونت ها در راس بیماری های هستند که می توانند سرفه ایجاد کنند جهانبخش متخصص بیماری های عفونی و تب دار  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛  گفت:بیماری های برونشیت رفلاکس معده مصرف سیگار و سایر مواد دخانی و حساسیت ها گرد و عبار و موادی که بوی تند دارند با اثر فشاری بر دستگاه تنفسی موحب ایجاد سرفه می شود.
 
جهانبخش گفت:خیلی از افراد دچار بیماری سرماخوردگی می شوند و وقتی بهبودی مختصری پیدا می کنند درمان را قطع می کنند و بعد از ان دچار سرفه هایی می شوند که عموما خشک هستند و دچار درد پشت جناق می شوند که سرفه ها ازاد دهنده هستند و ممکن است پشت سرهم سرفه کنند و تا حد تیرگی صورت است که نشانه آلرزئ قدیمی در فرد است.
 
وی ادامه داد:سرفه ممکن است که بر اثر ذرات معلق در هوا قارچ ها و یا  آلاینده های محیطی باشد سرفه های بعد از انفلونزا معمولا بعد از بیماری  ویروسی شروع می شود و به دلیل احتقان و یا تورم در سلول های مخاطی بروز می کند و معمولا طولانی مدت است که در بعضی اوقات ادامه پیدا می کند و در نهایت به اسم منجر می شود .
 
جهانبخش گفت:چیزی که مشخص است این است که سرفه ها معمولا عفونی نیستند و تجویز انتی بیوتیک موثر نیست و معمولا داروهای ضد التهاب مانند استروئیدها و انتی هیستامین های جدید استفاده می شود.
 
وی بیان کرد:سرفه های شبانه علت رفلاکس دارد و معمولا با دراز کشیدن تشدید می شود که به طور معمول خشک هستند .
 
 
وی بیان کرد:سرفه هایی که با سرماخوردگی شروع می شود در فصل سرد و بر اثر عفونت های ویروسی دیده می شود که با شربت دیفن هیدرامین کامپاند دکسترومتروفان و استامینفون کدیین درمان می شود اما سرفه ها طولانی مدت باید حتما پیگیری شود که درمان با شربت ها بی تاثیر است.

 

انتهای پیام/ز


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.