بانک نگهداری گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مستقر در دانشکده داروسازی این دانشگاه افتتاح شد.

افتتاح بانک نگهداری گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ شکوهی نیا رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هدف از راه اندازی این بانک نگهداری را شناسایی گیاهان دارویی در منطقه غرب کشور دانست.

وی گفت: اکنون حدود یک هزار و 500 گونه گیاه دارویی خشک شده و در این محل نگهداری می شود.

شکوهی نیا افزود: روند جمع آوری این گیاهان از سال 90 توسط دکتر معصومی به همراه همکارانشان شروع شده و اکنون در قالب این هرباریوم نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه ابتدا نمونه های گیاهان دارویی جمع آوری شده را برای نگهداری به همدان منتقل کرده بودند، گفت: ما تشخیص دادیم که این هرباریوم به دلیل شرایط و موقعیت استان کرمانشاه باید اینجا راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: این اولین هرباریوم گیاهان دارویی استان کرمانشاه است و یک هرباریوم مربوط به گیاهان نیز در دانشگاه رازی وجود دارد.

وی مجموع اعتبارات برای راه اندازی این مجموعه را 170 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: در سال 1390 برای جمع آوری گیاهان حدود 50 میلیون ریال هزینه شد و امسال هم برای خریداری امکانات و تجهیزات، 120 میلیون ریال هزینه کرده ایم.

این بانک در فضایی به مساحت حدود 30 متر مربع در دانشکده داروسازی و در فضایی مشابه کتابخانه افتتاح و راه اندازی شد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهگفت : این هرباریوم به اسم پرفسور 'معطر' از اساتید پیشکسوت و بنیانگذار رشته فارماکونوزی به دلیل سال ها خدمت به رشته داروسازی نامگذاری شد.



 

 

انتهای پیام/د

 

 

راه اندازی این بانک نگهداری را شناسایی گیاهان دارویی در منطقه غرب کشور

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.