مدیریت آب مهمترین چالش پیش روی کشور در وضعیت کنونی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج ،مدیرکل محیط زیست استان در سفر به شهرستان بهمئی بامدیریت آب مهمترین چالش پیش روی کشور اشاره به ضروری بودن کنترل مصرف، مهمترین چالش پیش روی کشور را مدیریت منابع آب دانست و گفت: به دلیل مدیریت نادرست و غیر علمی حدود سه دهه در بحث کمیت و کیفیت آب اُفت چشمگیری داشتیم.
جعفری نژاد با اشاره به اینکه نباید حیطه کاری محیط زیست تنها به مقوله شکار و جانوران ختم شود افزود : در بعضی از استان های کشور به علت برداشت بدون برنامه منابع آب چاله هایی ایجاد شد که نشان دهنده کاهش چشمگیر سطح منابع آب است.

وی گفت: ضروري است که در زمینه حفظ منابع آب زیر زمینی اقدام جدی صورت گیرد.
مدیرکل محیط زیست درادامه به بحث آتش سوزی جنگل‌ها در استان و شهرستان بهمئی پرداخت و یکی از نشانه های پدیده خشکسالی در کشور را کاهش پوشش جنگلی دانست و افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از پر آب ترین استان ها بوده که 10 درصد منابع آب کشور را در خود جای داده است و در صورت وجود مدیریت علمی می‌توان استان را به گردشگر پذیرترین استان‌ها تبدیل کرد.
وی در ادامه شهرستان بهمئی را دروازه ورود ریز گردها به استان دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال 97 ایستگاه پالایش آلاینده ها در شهرستان بهمئی نصب شود.
فرماندار بهمئی نیز در این نشست نگاه به محیط زیست را فراملی دانست و گفت : حفظ محیط زیست از مهمترین ضروریات در کشور است که نیاز جدی به فرهنگ سازی دارد.
وی تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را در شهرستان بهمئی بسیار کم دانست و گفت : عوامل آتش سوزی های اخیر نیز مردم شهرستان بهمئی نبودند و از بسیج عمومی مردم منطقه برای کنترل حریق جنگل‌ها قدر دانی نمودند.

 انتهای پیام/غ

 کنترل مصرف آب در کشور

برچسب ها: محیط زیست ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.