نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت :ارتباط صنعت و دانشگاه آن طور که انتظار هست پیش نمی‌رود و این دو نهاد باید با هم متحد شودند تا به تولید بهتر برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درجلسه کار گروه صنعت استان کرمان که با حضوربسیج مهندسی وجمعی از صنعتگران و دانشگاهیان برگزارشد با اعلام اینکه هدف از برگزاری این جلسه ارتقا ارتباط بین صنعت و دانشگاه است گفت: در کمیسیون تحقیقات موارد قانونی از جمله قانون رفع موانع تولید، قانون  اصلاح بازدارنده مقررات دولت و قانون شرکت‌های دانش بنیان را برای ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد کردیم.

زاهدی با اشاره به تصویب قوانین برای ایجاد توازن بین صنعت و دانشگاه بوده است  اظهار کرد:ارتباط بین صنعت و دانشگاه به عنوان یک فرهنگ باید نهادینه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه مهد علم است و در بحث آموزش نیرو و پژوهش به صنعت کمک می کند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون دنیا به سمت فضاسازی وتولید محصولات جدید پیش رفته است گفت: باید خلاقیت به خرج داد و با کمک نخبگان دانشگاه به سمت تولید محصولات جدید رفت.

زاهدی افزود: دانشگاه و صنعت می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنند تا از ایده‌های نو برا تولید بهتر بهره ببرند.

همچنین امینی مدیرعامل مجتمع مس شهید باهنر با اشاره به اینکه مدیریت دانش در مس شهید باهنر با هدف تولید بهتر و استفاده از علم کارشناسان و انتقال آن به نسل‌های بعدی صورت گرفته است گفت:شرکت مس شهید باهنر موفق شده است با بهره گیری از دانش روز  تولید وظرفیت‌های خود را بالاببرد.

در ادامه سعیدی رییس بسیج مهندسی استان با اشاره به اینکه رفع معضلات صنایع بواسطه ارتباط صنعت و دانشگاه برطرف می‌شود گفت: صنعت و دانشگاه با ارائه راهکار می‌تواند در مشکلات اقتصادی به ارتقاء صنعت کمک کنند.

وی افزود: بسیج مهندسی در حال راه اندازی کلینیک صنعت با هدف ارتقا صنعت و همکاری با دانشگاه و شناسایی نخبگان صنعتی است.
انتهای پیام/ی

شناسایی نخبگان صنعتی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار