حضور ۸۰ درصدی دانشجویان کشور در ۲۰ رشته تحصیلیصالحی عمران از حضور ۸۰ درصدی دانشجویان کشور در ۲۰ رشته تحصیلی خبر داد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رشته‌های موجود در آموزش عالی درصدی از حرفه و مشاغل بازار کار را تحت پوشش قرار می‌دهند؛ به طوری که امروز 80 درصد از دانشجویان کشور در 20 رشته تحصیلی، آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری آموزش عالی زمانی هدفمند می‌شود که در جهت آموزش‌های مهارتی باشد امروزه قدرت و توسعه هر کشور به نیروهای توانمند با پشتوانه مهارت‌آموزی بستگی دارد.

عوامل موثر در ارتقا کیفیت آموزش عالی کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: عامل مهم ارتقاء کیفیت در آموزش عالی، آموزش بر مبنای نیاز جامعه و تناسب استاد به دانشجو است.

صالحی عمران با تأکید بر سرمایه‌گذاری در آموزش‌های مهارتی اضافه کرد: برای آن که ما بتوانیم مشکل بیکاری را در جامعه ریشه کن کنیم سرمایه‌گذاری در آموزش مهارتی اهمیت‌ زیادی دارد اما در این قضیه نباید افزایش بی رویه داشته باشیم؛ باید ساز و کارهای خاصی برای آموزش مهارتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نمی‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند چراکه هنوز آموزش‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود برچسب درجه دوم دارد.

لزوم انعطاف پذیری آموزش های مهارتی با فناوری روز

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ما باید آموزش‌های مهارتی را مطابق با فناوری و تکنولوژی‌های امروزی پویا کنیم به طوری که آموزش‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود باید انعطاف‌پذیری نسبت به بازار کار داشته باشد چراکه این آموز‌ش‌ها مانند دیگر آموزش‌هایی که در دانشگاه‌های کشور ارائه می‌شود، نیست و آموزش‌های مهارتی مستقیماً با بازار کار ارتباط دارد.

صالحی عمران با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی حلقه اتصال رشد اقتصادی و اشتغال در جامعه است تصریح کرد: در تمام دنیا تربیت نیروهای ماهر و متخصص یکی از راه حل‌های معضل بیکاری است بنابراین با اصلاح سرفصل‌های درسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های علمی و مهارتی می‌تواند روش‌های مناسبی باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: ما باید در روند دانشگاه و نظام آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای به ورودی‌ها، فرآیند، برون‌ داد و نهایتاً پیامدهای آن در جامعه توجه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
بعد از اتمام تحصیل در بهترین رشته مهندسی در دانشگاه البته با گذراندن دبیرستان و پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک نه مثل امروزی ها در چندسال اخیر با مدرک هنرستان بیسواد و بدون کنکور وارد دانشگاه میشوند، سالهاست چندین دوره فنی و حرفه ای تخصصی را هم گذراندیم ولی با این مدرکها به جز بیگاری و کارگری و نصابی و استثمار با حقوق های کمتر از قانون کار شغل مناسبی برای یک مهندس پیدا نمیشود !!!!!

کسی پشت میز نشینی نمیخواهد مثل شماها ولی جایگاه کارگر ، تکنیسین ، مهندس ، و کارشناس ارشد در همه جای دنیا به جز ایران با یکدیگر متفاوت است ...