مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در رابطه با پر کردن بادکنک ها با برخی از گازهای خطر ناک هشدار داد.

هشدار درباره پر کردن بادکنک‌ها با برخی از گازهای خطرناکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  علی عسکری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: در حال حاظر شاهد رواج استفاده از برخی بادکنک ها در بعضی از جشن ها و میهمانی ها هستیم که این باد کنک ها بسیارخطر ناک هستند .
وی افزود : برخی افراد غیر مطلع برای پر کردن بادکنک از گازهایی استفاده میکنند که این گازها میتواند سبب حوادث ناگوار شود.

عسکری با اشاره به دلیل بهره گیری از گازهای خطرناک اظهار کرد: برای بالا رفتن و شناور ماندن بادکنک در هوا نباید از هر گازی استفاده کرد زیرا هر گازی مخصوص پر کردن بادکنک نیست.

وی در خصوص گازهایی که نباید برای پر کردن بادکنک ها مورد استفاده قرار گیرند تصریح کرد:گاز هیدروژن, گاز کربن و گاز بادکنک که به تازگی وارد بازار شده است بسیار خطرناک بوده و میتواند با کوچکترین جرقه ای باعث انفجار شود.

علی عسکری ادامه داد: انواع این گازها آتش زا بوده و به دلیل ماهیتی که دارند میتوانند سبب انفجار و آتش سوزی شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در رابطه با نحوه صحیح بادکردن بادکنک ها خاطر نشان کرد : گاز هلیوم ,گازی بی اثر ,بی خطر , بدون اشتعال پذیری و بدون اثر شیمیای است و شهروندان اگر تمایل به استفاده از بادکنک های معلق دارند باید از گاز هلیوم برای پر کردن بادکنک های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار