رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: بخش دشتیاری چابهار با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مساعدترین شرایط را برای شهرستان شدن در بین مراکز بخش‌ها دارد.

معین‌الدین سعیدی  رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهاردر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بخش دشتیاری با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به مرکزیت شهر «نگور» در شرق شهرستان چابهار توانمندی لازم برای شهرستان شدن را دارد و شرایطش برای شهرستان شدن نسبت به بقیه بخش‌های سیستان و بلوچستان نظیر «بمپور» و «سرباز» مساعدتر است.

وی افزود: بخش دشتیاری یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های کشور است و شهر نگور به‌عنوان مرکز بخش از دهه ۳۰ شمسی هم‌زمان با شهر‌هایی مثل یزد شهرداری داشته است؛ علاوه‌بر آن بسیاری از ادارات نیز در این بخش مستقر هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار با برشمردن پتانسیل‌های دشتیاری تصریح کرد: دشتیاری با بنادر مهمی مانند «بریس» و «پسابندر» که قطب‌های شیلاتی و صید سیستان و بلوچستان هستند دارای مرز دریایی است و با مرز رسمی «ریمدان» که دومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان پس از مرز میرجاوه در شهرستان میرجاوه است دارای مرز زمینی است.

وی ادامه داد: به لحاظ کشاورزی نیز دشتیاری معروف به هندوستان کوچک است و دارای باغات متعدد موز و انبه است عمدتا در اراضی ۶ هزار هکتاری منطقه «باهوکلات»؛ درست است خیلی از این باغات پس از قهر طبیعت و خشکسالی بی‌سابقه سیستان و بلوچستان خشک شدند، اما پتانسیل کشاورزی در دشتیاری پتانسیل بی‌بدیلی است.

سعیدی تأکید کرد: کاملاً به این موضوع واقفیم که برای تقسیمات کشوری نیاز به شاخص‌هایی است باید آن شاخص‌ها اعمال شود تا تقسیمات انجام شود، اما بخش دشتیاری تمامی این شاخص‌ها را دارد و با توجه به فاصله‌ها و محرومیت‌هایی فاحشی که شهرستان چابهار دارد؛ یکی از مهم‎ترین راه‌ها برای توجه به چابهار متناسب بااهمیت راهبردی آن مستقل شدن این شهرستان و آوردن مراکز تصمیم‌گیری به اینجاست، نسخه‌هایی که زاهدان و یا تهران بافاصله‌های زیاد از چابهار برای آن می‌پیچند دوای درد مردمان این دیار نیست.

انتهای پیام/گ

ظرفبت های بخش دشتیاری چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار