مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان گفت: ۲۹۹ کیلومتر از جاده‌های روستایی شهرستان چابهار خاکی و نیازمند آسفالت و بسیاری از راه‌های روستایی نیازمند روکش آسفالت، ابنیه‌های فنی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ایوب کرد مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان اظهار داشت: شهرستان چابهار در مجموع هزار و ۴۷ کیلومتر راه دارد که ۷۴۸ کیلومتر آن آسفالت است.

وی بیان کرد: راه مناسب و آسفالته از محور‌های مهم توسعه برای هر منطقه است و باید هر چه سریعتر برای حل مشکلات مردم چابهار در زمینه آسفالت و بازگشایی راه‌ها اعتبارات لازم اختصاص پیدا کند.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: راه مرز ریمدان بطول بیش از ۵۰ کیلومتر باید دو بانده و یا بزرگراه شود تا شاهد تسهیل در صادرات و واردات کالا از طریق چابهار به کشور پاکستان باشیم.

وی حل مشکلات راه‌های روستایی بخش‌های دشتیاری، پلان و مرکزی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: سال‌ها مردم پیگیر بازگشایی راه کلانی به گواتر هستند که به دلیل کمبود اعتبارات قادر به انجام این پروژه‌ها نیستیم.

کرد ادامه داد: راه چابهار به سمت نوار ساحلی گواتر و پسابندر کم عرض و همیشه شاهد سانحه رانندگی و کشته و زخمی شدن مسافران و رانندگان هستیم این راه نیز باید به بزرگراه تبدیل شود.

مدیرکل راه وشهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان از احداث پل باهوکلات و مطالعات بزرگراه چابهار-نیکشهر و ایرانشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: چابهار باید براساس جایگاه اقتصادی وترانزیتی اعتبارات لازم در زمینه توسعه و ۲ بانده شدن راه‌ها و احداث بزرگراه اختصاص پیدا کند.

وی خواستار ارتقای چارت اداری اداره راه وشهرسازی چابهار به معاونت اداره کل شد و افزود: بسیاری از مشکلات راه‌های روستایی، روکش آسفالت، ابنیه‌های فنی، نصب تابلو‌های علائم راهنمایی ورانندگی و ایجاد بزرگراه و نیازمند اختصاص اعتبار و انجام مطالعات لازم است.

انتهای پیام/ع

 روستای چابهار نیازمند آسفالت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار