یوسف جعفری گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در بازار سکه و ارز و وضعیت اقتصادی، در کل کشور تعطیلی واحد‌های صنفی و اعتراض و تجمع بوده، اما در کرمان هیچ مشکلی نداشته ایم.

در کرمان هیچ اعتراضی به بازار ارز و سکه صورت نگرفته است/اصناف همواره پای انقلاب ایستاده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف جعفری رییس اتاق اصناف استان کرمان گفت: اصناف از قبل و بعد از انقلاب همواره پای انقلاب ایستاده بودند و هستند، اما بعضا مورد بی مهری برخی مسئولان قرار گرفته و به بازار انگ زده می‌شود در حالی که اکنون در وضعیت رکود بیشترین ضربه را اصناف می‌خورند.

وی با اشاره به مشکلات خرید و فروش اجناس عنوان کرد: قوانین و بخشنانه‌ها از تهران به شهرستان‌ها می‌آید و در خود مرکز اجرا نمی‌شود.

جعفری بیان کرد: نرخ نان در سه سال گذشته افزایش نیافته در حالی که قیمت انرژی و سایر موارد افزایش داشته است و درخواست داریم در این زمینه اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی افزود: در شرایط به وجود آمده در بازار سکه و ارز و وضعیت اقتصادی، در کل کشور تعطیلی واحد‌های صنفی و اعتراض و تجمع بوده، اما در کرمان هیچ مشکلی نداشته ایم.

رییس اتاق اصناف کرمان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ برای واحد‌های کوچک مشکل ایجاد کرده و آن‌ها را به ورشکستگی کشانده است که باید در این رابطه نیز برنامه جدی و کارشناسی شده را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث مالیات باید مسئله یک سویه شود که مالیات برای واحد‌های صنفی مشکل ایجاد کرده است.

جعفری با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تا امروز، ۲۳۸۲ واحد صنفی پروانه کسب خود را ابطال کرده اند، عنوان کرد: ۱۱۴۶ مورد در سال ۹۵، ۱۲۳۶ مورد در سال گذشته و ۲۹۰ مورد در ماه‌های ابتدایی امسال پروانه کسب خود را ابطال کرده اند.

وی با اشاره به تورم واحد‌های صنفی افزود: در کرمان به ازای هر ۲۰ تا ۲۵ نفر یک واحد کسب داریم و افراد مختلف جواز کسب می‌گیرند و ادارات فروشگاه دایر می‌کنند که این موارد آسیب برای بازار است.

انتهای پیام/ی

ابطال2382پروانه واحد صنفی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار