نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات حاد آب در روستا‌های درّه‌در، خنامان، احمدآباد دئفه، مهدی‌آباد، نوقات و همچنین آلودگی آب شهری رفسنجان یک معضل با وضعیت غیرقابل قبولی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای حفاظت آب با اشاره به اینکه آب اصل قضیه است و راجع به وضعیت بحرانی آب شهرستان در مجلس تذکر دادم، گفت: معضل آب در دنیا هست و هر سال دامنه خشکسالی افزوده می‌شود و ما در بدترین نقطه واقع شده‌ایم.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای مسأله آب شود و با وجود ذخایر آبی که داریم تا ۱۰ سال دیگر آب قابل دسترسی خواهیم داشت و بعد از آن آب‌های تلخ و شور کارآیی ندارد، تصریح کرد: جهاد کشاورزی در بحث کشت‌های جایگزین و استفاده از آبیاری‌های نوین تلاش کند و تسهیلات روش‌های آبیاری نوین به کشاورزان اعطا شود چراکه در آینده مشکلات شدیدتری در بحث آب داریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: نقشه نهایی را که نگاه می‌کنیم جنگ آب را می‌بینیم حتی در کشور‌هایی که آب فراوان دارند هم این جنگ شروع می‌شود.

وی به تقاضا از وزارت نیرو جهت اعزام هیأتی کارشناس برای بررسی وضعیت آب رفسنجان اشاره کرد که از طرف معاون حقوقی امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو برای این مهم جواب مثبت داده شده است.

وی گفت : در مجموع، چاه آب تعریف‌شده قابل شربی در شهرستان نداریم و این فاجعه‌آمیز است.

انارکی‌محمدی ابراز داشت: کشاورزان ما مشکلات زیادی دارند که اگر مشکل کشاورزی برطرف نشود اصناف، کسبه و همه اقشار آسیب می‌بینند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد یک‌هزار میلیارد تومانی برای آب روستایی خبر داد و بیان کرد: با ۹۰۰ میلیارد تومان موافقت شده که در سطح کشور برای جا‌هایی که مشکلات ذخایر آبی دارند، استفاده کنند که رفسنجان یکی از نقاطی است که می‌تواند از این بودجه استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات برق هم اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: ۶۰ سال است یک امور برق داریم و تقاضای دو منطقه‌ای برق شهرستان را دادم.

انارکی‌محمدی ادامه داد: ولتاژ پایین برق مشکل‌ساز است و همواره شاهد خسارت به وسایل برقی منازل هستیم و با توجه به تذکری که به وزیر نیرو دادم قطعا هیأتی برای بررسی مشکلات برق شهرستان اعزام خواهد شد.

علی احمدی‌پور مدیر امور منابع آب شهرستان در این جلسه اظهار داشت: اصلاحیه‌ای باید روی زون آب شرب انجام شود ضمن اینکه ۱۰ کیلومتری جاده داوران ec آب ۸۰۰ است و آب کیفیت بسیار بالایی دارد که باید برای زون آب شرب بسته شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نسبت به وجود برخی ادارات مانند رادیو رفسنجان که در مسیر پخش سیلاب رودخانه گیودری واقع شدند هشدار‌هایی داده بودیم باید توجه کرد چراکه دو سال پیش سیلاب که ناصریه هم در مسیر آن واقع شده بود خساراتی به این روستا و همچنین چند مکان دیگر که در مسیر بودند از جمله رادیو رفسنجان وارد کرد.

احمدی‌پور اظهار کرد: از نظر فنی زون آب شرب برای زمان‌های حادثه تعریف می‌شود به طوری که در شرایط بحرانی آب شرب با ec ۵ هزار هم که ضروری باشد استفاده می‌شود، بنابراین باید با توجه به نیاز، وضعیت زون آب شرب بررسی و نظر کارشناسی نهایی داده شود تا برای احداث پلیس‌راه مشکلی نباشد.

انتهای پیام/ی

بررسی وضعیت آب آشامیدنی رفسنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار