مسئله اهدای عضو سوژه نمایشی با عنوان «شبیه رهایی ورای یک نفس» شد.

اهدای عضو سوژه ی نمایشی در تماشاخانه باران شده استساناز زمانی کارگردان نمایش «شبیه رهایی ورای یک نفس» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره موضوع نمایش خود عنوان کرد: این نمایش به سوژه اهدای عضو می‌پردازد؛ اما برخلاف بیشتر آثار ساخته شده با این موضوع که از نگاه خانواده اهدا کننده‌ عضو است، این نمایش از زاویه دید گیرنده‌ها آن را بررسی می‌کند. این اثر برگزیده بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردانی از دومین جشنواره تئاتر شهر در سال ۹۲ شده‌ است.

وی ادامه داد: موضوع این نمایشنامه به نوعی مسئله ای اجتماعی است که شاید برای هرکسی اتفاق بیفتد. ما سعی کردیم در قالب یک نمایش فرهنگسازی کنیم که در مواجهه با این اتفاق چطور می شود، برخورد کرد. خوشبختانه بازخوردهای خوبی از مخاطبانمان گرفتیم و آنها با رضایت از سالن خارج شدند.

زمانی تصریح کرد: تحقیقات بسیاری درمورد خانواده های اهداکننده و گیرنده صورت گرفت. در واقع امسال در جشن نفس بازیگران نمایش دیداری با خانواده های اهدا کننده داشتند و بیشتر در فضای زندگیشان قرار گرفتند. به طور کل در این باره هم تحقیقات میدانی و هم تحقیقات علمی صورت گرفته است.

وی افزود: این نمایش در سال ۹۲ در قالب جشنواره چند اجرای کوتاه داشت و برای اجرای عمومی تغییرات بسیاری داشتیم؛ از نمایشنامه گرفته تا بازیگران. مهدی بوسلیک، جواد پولادی، سارا شاهرودیان، شهاب عباسیان، مریم نقیبی در این نمایش بازی می‌کنند. از صدای الهام شعبانی هم در این اثر استفاده شده است.

گفتنی است: نمایش «شبیه رهایی ورای یک نفس» به کارگردانی ساناز زمانی هرشب ساعت ۲۱ در سالن نمایشی باران اجرا می شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار