مدیر گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: ۸۲۰ نفر از شهروندان توسط سگ‌های خانگی و بدون صاحب و گربه سانان دچار گاز گرفتگی شدند.

حمله سگ‌های بدون صاحب به شهروندان سیرجانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی اسدی مدیر گروه بیماری‌های بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان  گفت:مبتلا شدن به بیماری هاری یعنی مرگ صددرصد برای انسان و تاکنون علم پزشکی در دنیاهیچ دارویی را نتوانسته برای درمان هاری پیدا کند.

وی افزود: در گازگرفتن انسان توسط سگ و روباه و شغال و گروه سگ سانان و یا هر دامی که توسط حیوان هار دیگری گاز گرفته شود می‌توان آن حیوان ولو اینکه اهلی باشد هاری را منتقل کند.

اسدی بیان کرد:در سال ۹۶ در کل شهرستان سیرجان ۸۲۰ نفر توسط سگ‌های خانگی و بدون صاحب و گربه و روباه دچار گاز گرفتگی و در مواردی پارگی شدید عضلات پا‌ها و صورت شده اند.

وی گفت: درخرداد ماه گذشته تعداد ۸۰ نفر گاز گرفتگی داشتیم که ۳۵ نفر از این تعداد فقط توسط گربه دچار گازگرفتگی و یا خش و چنگ توسط گربه شده اند.

وی بیان کرد:شهروندان از نگهداری گربه به دلیل بیماری‌های زیادی که منتقل می‌کند و حتی حساسیت تنفسی و آسمی ایجادمی کند بایستی خودداری کنند.

اسدی گفت:ابتلا به بیماری هاری به مرگ صد در صد است و به طور طبیعی و ذاتی در بزاق گروه سگ سانان سگ خانگی، گربه، توله سگ، سگ‌های تزیینی، روباه، گرگ عامل بیماری هاری وجود دارد و تزریق هر نوع واکسن با مبلغ‌هایی گزاف برای سگ‌هایی خانگی و گربه تضمین نمی‌کند که به هاری مبتلا نشویم.

وی بیان داشت: هر گاز گرفتگی را جدی بگیرید وحتی المقدر سعی شود که مورد گاز گرفتگی واقع نشوید.


۸۲۰ نفردر سیرجان توسط سگ‌های خانگی و بدون صاحب، گربه و روباه دچار گاز گرفتگی شدند.
انتهای پیام/ح

حمله سگ های بی صاحب به سیرجانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
باباچرامشکل‌رازیادمیکنیدای‌دولتمردان.سگهای.ولگردوگربه.ها.راراهی.بجز.مفقودکردن.باسلاح.گرم.نیست.که.نیست.وگرنه.درمراکزی.نگهداری.بشن.که.چی
آخرین اخبار