علی فرهادنژاد گفت: وضعیت نگران کننده سگ‌های ولگرد در این شهر با تکمیل جمع آوری این سگ‌ها تا سه ماه آینده به طور کامل رفع می‌شود.

علی فرهادنژاد رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری دزفول با اشاره به حادثه تلخ مرگ کودک دزفولی بر اثر سگ گزیدگی و ابتلا به هاری در خرداد امسال بیان کرد: وقوع این حادثه دردناک موجب شد تا جمع آوری سگ‌های بدون صاحب به مطالبه‌ای جدی در دزفول تبدیل شود.

وی افزود: شهرداری دزفول در راستای وظایف قانونی ابلاغی وزارت کشور و در پاسخ به مطالبه‌های مردم دزفول، تیم‌های جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را به سه برابر افزایش داده است و روند جمع‌آوری این سگ‌ها را به طور اصولی تا رفع کامل نگرانی شهروندان ادامه می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری دزفول گفت: علاوه بر تیم‌های جمع آوری سگ‌های بدون صاحب شهرداری، بهره گیری از تیم‌های تخصصی سایر شهر‌ها نیز برای جمع آوری اصولی و عقیم سازی این سگ‌ها آغاز شده است.

وی همراهی مردم و شهرداری‌های شهرستان دزفول را ضروری دانست و افزود: انتظار از شهروندان دزفول اجتناب از غذا دادن به این سگ‌ها است چراکه غذارسانی به این سگ‌ها موجب جذب آنها به مناطق شهری و مسکونی و کمک به زاد و ولد آنها می‌شود.

فرهادنژاد اظهارکرد: شهروندان دزفول درصورت مشاهده سگ‌های بدون صاحب می‌توانند گزارش‌های خود را به سامانه ۱۳۷ شهرداری دزفول اطلاع دهند که تمام این گزارش‌ها حداکثر طی ۲۴ ساعت با اعزام تیم‌های جمع آوری سگ‌های بدون صاحب شهرداری رسیدگی می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشترین گزارش‌های مردمی پیرامون مشاهده سگ‌های بدون صاحب در مناطق حاشیه‌ای شهر دزفول است که جمع آوری اصولی این سگ‌ها با تیم‌های تخصصی به طور مستمر در حال انجام است.

کودک ۶ ساله دزفولی که ۲۲ اردیبهشت امسال از ناحیه سر و صورت و نقاط مختلف بدن توسط سگ هار آسیب دیده بود، متاسفانه با وجود اقدام‌های درمانی در تاریخ ۲۱ خردادماه بر اثر ابتلا به ویروس هاری در بیمارستان علی اصغر تهران جان باخت.

مرگ این کودک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ملی داشت و جمع آوری سگ‌های بدون صاحب به مطالبه جدی مردم دزفول از شهرداری تبدیل شد.

طبق اعلام شهردار دزفول، سازمان پسماند این شهرداری طی سه سال اخیر حدود هفت هزار قلاده سگ بدون صاحب را از سطح شهر جمع آوری کرده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول، یک هزار و ۶۲۲ مورد حیوان گزیدگی در سال گذشته و ۵۲۰ مورد در سه ماه نخست امسال در دزفول ثبت شده است.

خوزستان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه پنجم حیوان گزیدگی در کشور را به خود اختصاص داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.