نخستین همایش منطقه‌ای "نقش علوم پایه در آموزش عالی" در شهرستان فسا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اولین همایش منطقه‌ای "نقش علوم پایه در آموزش عالی" با هدف بیان و ریشه یابی چالش ­های پیش رو و ارائه راهکار‌هایی در جهت کاهش بی انگیزگی دانش آموزان و دانشجویان نسبت به علوم پایه برگزار شد.

در این همایش که با شعار علوم پایه محور توسعه و پیشرفت هر کشور است با حضور جمعی از محققان، اندیشمندان دانشگاه‌های فارس، یاسوج و بوشهر در دانشکده علوم پایه دانشگاه فسا برگزار شد.

دبیر اجرایی این همایش گفت: در این همایش ۲۲۰ نفر از اندیشمندان، اساتید و روئسای دانشگاه‌های فارس، یاسوج و بوشهر در این همایش یک روزه که در دانشکده علوم پایه دانشگاه فسا برگزار شد شرکت کردند.

هاشمی ادامه داد: شرکت کننده گان در این همایش در خصوص هفت محور از جمله جایگاه و چشم انداز علوم پایه در ده سال آینده و آینده شغلی علوم پایه در کشور با هم به بحث و گفتگو پرداختند.

رئیس دانشگاه فسا هم هدف از برگزاری این همایش علمی را عرضه و ارائه برنامه و محتوای سند راهبردی توسعه علوم پایه و هم افزایی ظرفیت‌های ملی در جهت توسعه و پیشرفت علوم پایه بیان کرد.

اژدری افزود: هدف اصلی این همایش پیشبرد علوم پایه در جهت کارافرینی و اشتغال زایی کارافرینان رشته‌های علوم پایه برشمرد.

در این همایش یک روزه سه نشست تخصصی ریاضی و علوم کامپیوتر، فیزیک و آمار نیز همراه با سخنرانی ۲۰ نفر از اساتید علمی همراه با ارائه ۸ پوستر برای مهمانان این همایش که دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی و دکترا و کارشناسان آموزش و پرورش بودند نیز برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد جهت حمایت از علوم پایه در آموزش عالی مطالب و سنخنرانی‌های ارائه شده در این همایش به صورت یک کتاب چاپ و در دانشگاه‌های کشور منتشر شود.

شهرستان فسا در ۱۴۵ کیلومتری شرق شیراز است.
انتهای پیام/ر

فسا، میزبان همایش نقش علوم پایه در آموزش عالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار