در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۴ هزار تن کالای ترانزیتی در کریدور ترانزیتی ریلی سرخس- رازی از مبداء ترکمنستان به مقصد ترکیه حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱ درصدی داشته است.

افزایش ۱۱ درصدی ترانزیت ریلی کریدور سرخس _. رازیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیرکل راه آهن خراسان افزود: در سه ماهه نخست سال جاری با حمل ریلی حجم مذکور از بار ترانزیتی، بیش از یک میلیون و 300 هزار لیتر در مقایسه با حمل جاده‌ای سوخت کمتری مصرف شده که به تبع آن کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را در پی داشته است.

هادی ضیایی مهر گفت: برای جابجایی این میزان بار بطور متوسط به تعداد 700 کامیون مورد نیاز بوده که با جابجایی ریلی آن حجم قابل توجهی از ترافیک و سوانح و تلفات جانی و مالی تصادفات جاده‌ای در این مسیر کاهش یافته است.

وی با اشاره به بند‌های 24 و 25 برنامه ششم توسعه گفت: در شرایط اقتصادی کنونی توسعه ترانزیت ریلی به عنوان یک شاخص اساسی در اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می‌تواند نقش بسزایی در اجرایی شدن بند‌های 24 و 25 برنامه ششم توسعه داشته باشد.

ضیایی مهر گفت: همچنین در فصل بهار یک هزار و 194 تن کالای ترانزیتی توسط 98 واگن از ترکیه به مقصد کشور‌های آسیای میانه به ویژه ترکمنستان حمل شده است.


انتهای پیام// ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار