آثار خوشنویسی دانش آموخته کارشناسی هنر اسلامی دانشگاه هنر اصفهان، تنها نماینده کشور‌های اسلامی، در مجله TYPE شیکاگو به چاپ رسید.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه هنر اصفهان مجلهTYPE از نشریات حوزه تایپوگرافی و خوشنويسي در شيکاگو است که با چاپ آثار و انتشار مصاحبه‌اي از محمود وطن خواه، دانش آموخته کارشناسي هنر اسلامي، دانشگاه هنر اصفهان در شماره دوم خود، به معرفي 13نفر از با استعدادترين هنرمندان خوشنويسي، از سرتاسر جهان پرداخته است.
اين هنرمندان از کشورهاي آمريكا، ايتاليا، روسيه، اسپانيا، سوئيس، برزيل، ژاپن و ويتنام انتخاب شده‌اند؛ و وطن خواه به عنوان تنها نماينده ايران و همچنين كشورهاي اسلامي انتخاب شده‌است.
این مجله درباره این هنرمند اصفهانی نوشته است: "فرم‌هاي قدرتمند وطن‌خواه، از تمايل به نوعي بيان کيهاني شعر برخاسته‌اند. در تابلوهاي پرجزئيات و اثر سفالين الهام گرفته شده از مصنوعات باستاني به خط کوفي، او از زبان بصري و صنايع دستي بسيار عالي بهره گرفته است. اين آثار روح ما را غني مي‌سازند، همچون يک نوشيدني خنك از ژرفاي يك چشمۀ عميق"
بنا بر اعلام این روابط عمومی، این دانش آموخته دانشگاه هنر اصفهان در متن مصاحبه، به اهمیت هنر خوشنویسي در سرزمين‌هاي اسلامي، فرهنگ و ادبيات غني ايران، شخصيت ايراني خط نستعليق، اهميت ارتباطات انساني از طريق زبان و نوشتار، و همچنين توجه به ميراث گذشتگان اشاره کرده‌ است.
موسس مجله معتبر TYPE «راجر بلک»، مشاور و سردبیر هنری مجلات نیويورک تايمز، رولينگ استون، نيويورک و نيوزويك است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.