نشست هم‌اندیشی ستاد اجرایی پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس جوان ایران در کاشان برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار کاشان در آغاز نشست این جشنواره را در اصل متعلق به اهالی هنر و فرهنگ دانست وگفت: شهرداری با اعتقاد و باور بر اینکه  فرهنگ و هنر به عنوان دو بال حرکت متوازن و عقلانی شهر به سوی توسعه می باشد  بخش بزرگی از مسؤلیت اجرایی جشنواره را پذیرفته است.

سعید ابریشمی راد، با تاکید بر اینکه شهرداری این جشنواره را تنها یک رقابت هنری نمی‌داند افزود: آنرا بستری برای درگیر شدن اذهان توده مردم به سمت یک رخداد فرهنگی و همچنین عاملی برای تعاملات وهمگرایی عموم نهادهای دولتی و شهری با طیف‌های مختلف مردم از جمله هنرمندان می‌داند.

وی فرهنگ را عامل، مطلع و سرآغاز روند توسعه دانست و افزود: آنچه به رفتار و کردار و کنش شهروندان در هر جامعه‌ا‌یی  در قالب هنجار شکل و قوام می بخشد فرهنگ است و در حقیقت آنچه از شهروندان یک جامعه سر میزند، نشان میدهد در آن جامعه چه فرهنگی حکم‌فرماست.

به‌گفته‌وی، فرهنگ هر جامعه را زاییده گذر هزار ساله ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه است که گذشت زمان و تغییرات سریع در سبک زندگی از یک سو هم باعث رشد جوامع می شود و هم آسیب‌ها و خسارتهایی به لحاظ گسست نسل‌ها از یکدیگر و در نتیجه تأثیر بعضأ منفی بر سنتها، آداب و هنجارهای کهن را بر جامعه تحمیل می کند.

شهردار کاشان، هنر را از ابزارهای مهم کاهش آسیبهای سرعت توسعه و گسست بین نسلها برشمرد و افزود: انتقال درست مفاهیم فرهنگی و هنجارهای بومی پذیرفته شده اگر با زبان هنر و بر اساس مطالعه به نسلهای امروزی و بعدی منتقل شوند تا سالیان دراز دارای ماندگاری هستند.

ابریشمی راد، تصریح‌کرد: هرگاه نهادهای حکومتی و اجرایی با همراهی و مشارکت مردم و متناسب با شرایط روز نسبت به استفاده از ابزار مختلف هنر مانند فیلم، موسیقی، خوشنویسی، تئاتر و غیره برای انتقال و تحکیم مبانی فرهنگ اقدام کرده‌اند در آن برهه تاریخی شاهد ثمرات درخشان و مبارکی شدیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان، نیز در ادامه این نشست با تأکید بر حمایت نهاد ارشد نمایندگی دولت در شهرستان از قشر جوان و هنرمند افزود: فرمانداریکاشان باوجود همه فراز و نشیب‌های خاص موجود فرهنگ اجتماعی در شهرستان، از هنرمندان به ویژه جوان حمایت می کند.

قپانی‌پور، افزود: فرمانداری کاشان در برهه پیش‌رو و میزبانی کاشان از پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس جوان ایران نیز یاری‌گر عوامل اصلی برگزاری این رویداد ملی خواهد بود.

شایان ذکر است: نشست هم اندیشی ستاد اجرایی جشنواره پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌یی فیلم و عکس جوان ایران در کاشان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهرستان درراستای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه این رخداد در اسفندماه در ساختمان ستاد مرکزی جشنواره برگزارشد.

محمد سرجه پیما و مهدی رضوی زاده نیز به عنوان مدیر اجرایی و رییس ستاد جشنواره  در سخنانی جداگانه ابعاد مختلف پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس جوان ایران را تشریح کردند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، اکران فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.