استاد حوزه و دانشگاه گفت:ناراحتی ما این است که افرادی خون‌های شهدا را هدر ندهند، البته عده زیادی هم محکم پای خون شهدا ایستاده‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی دیروز در پنجمین یادواره 210 شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان اظهار داشت: زمانی که ویژگی‌های شهدا را در روایات و آیات می‌خوانیم به آنان غبطه می‌خوریم.

وی با اشاره به خطبه 156 نهج‌البلاغه گفت: حضرت علی (ع) شهادت را مایه شکرگزاری بیان فرمودند، ایشان که این‌ همه افتخارات دارد فقط زمانی که فرق سر مبارکشان در محراب شکافته شد فرمودند «فزت و رب الکعبه»، این نشان از جایگاه بالای شهادت دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خدا روز قیامت فقط با شهدا مستقیم صحبت می‌کند و با مابقی مردم باحجاب سخن می‌گوید، خاطرنشان کرد: این‌گونه است که امام (ره) بر اساس روایات فرمودند شهید نظر می‌کند به وجه الله.

وی با بیان اینکه باید قدردان خانواده معزز شهدا باشیم، گفت: خدا فرموده هر که خانواده شهدا را خوشحال کند مرا خوشحال و هر که آنان را ناراحت کند من را ناراحت کرده است؛‌ خداوند به شهدا می‌فرماید من خودم جانشین شما در خانواده‌تان خواهم بود و نمی‌گذارم خانواده‌تان در کاری بمانند.

رفیعی تأکید کرد: اخلاق شهدا را در جامعه اجرا کنید، صداوسیما و آموزش‌وپرورش در جامعه، رسانه و کتب این اخلاق را در جامعه ترویج دهند.

وی با اشاره به برخی از اتفاقاتی که امسال در جشنواره فیلم فجر رخ داد اظهار داشت: متأسفانه در این دوره بدحجابی‌هایی به صحنه آمد که نباید این‌گونه می‌شد بالاخره این جشنواره مزین به نام فجر است برای این جشنواره فیلم‌هایی ساخته شد که برخی جز ترویج مسائل جنسی و بی‌حیایی ثمره دیگری نداشت البته کارهای قشنگ و خوب هم تولید شده بود ولی یک‌ فیلم نامناسب هم برای چنین جشنواره‌ای مناسب نیست.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به فیلم‌سازان، سریال‌سازان و برنامه‌سازان، تصریح کرد: این فضا را شهدا برای شما فراهم کرده‌اند امنیت امروز جامعه ما مرهون خون شهدا است.

وی گفت: ناراحتی ما این است که افرادی خون‌های شهدا را هدر ندهند، البته عده زیادی هم محکم پای خون شهدا ایستاده‌اند که در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب به عنوان ستون محکم این خیمه هستند و نخواهند گذاشت این خیمه بر زمین زده شود.

رفیعی با بیان اینکه در آیات شریف 111 و 112 سوره مبارکه توبه تعدادی از ویژگی‌های شهدا عنوان‌ شده است، گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید آنها (مومنان) توبه‏ کنندگان، پرستش کنندگان، سپاسگزاران، روزه‏‌داران، رکوع ‏کنندگان، سجده‏ کنندگان، سفارش کنندگان به کارهاى پسندیده، بازدارندگان از کارهاى ناپسند و پاسداران مقررات خدا هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند به جنگِ جنگ نرم دشمن بروید خاطرنشان کرد: جوانان و مردم نماز اول وقت، حجاب، ترک حرام، حفظ و ترویج حیا و اخلاق شهدا را نشر دهند.

استاد حوزه و دانشگاه در خطابی دیگر به مسئولان آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: در تمام کتاب‌های فارسی یکی دو وصیت‌نامه شهدا را بگنجانید، درس شهید حسین فهمیده‌ها در کتاب‌های درس اعمال شود.

وی تأکید کرد: از یکی از مسئولان موسسه سیره شهدا پرسیدم کدام ویژگی در تمامی وصیت‌نامه شهدا تکرار شده بود که گفت بدون استثنا همه شهدا سفارش به پشتیبانی از ولایت فقیه داشتند.

رفیعی تصریح کرد: غلط کرده‌اند کسانی که می‌خواهند این اصل را سست کنند اگر ولایت فقیه نبود معلوم نبود گروه‌هایی سیاسی که در جامعه وجود دارد چگونه به جان هم می‌افتادند و چیزی از این انقلاب باقی نگذاشته بودند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در تلاش هستند تا کشتی انقلاب را سوراخ کنند، گفت: برخی فکر کردند انقلابی بودن یعنی ایجاد اغتشاش کردن در کشور کسانی که باید خودشان پاسخگو باشند حالا مدعی شده‌اند.

رفیعی تأکید کرد: قدردان ولایت فقیه باشید، در جلسه‌ای در حضور فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی به آن‌ها گفتم بروید به خود ببالید که فرماندهی کل قوا کسی است که اهل بکا، نماز شب، روضه فاطمه زهرا (س)، تعبد و ساده زیستی هستند، یادتان هست که زمان پهلوی شاه عیاش و زن‌باره بود که در کتاب‌های خودشان به آن اذعان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرای مرضیه(س) نخستین خون را در راه ولایت تقدیم کردند، گفت: در زمانی که امام معصوم(ع) در غیبت هستند عهده‌دار اداره جامعه باید با نزدیکترین فرد از لحاظ شایستگی به ایشان باشد، شخصی که عادل، فقیه، مجتهد، باتقوا و با ایمان است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر حق خدا، پیامبر و اهل‌بیت (س) را رعایت کنید با شهدا محشور خواهید شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری یادواره 210 شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان

برچسب ها: شهدا ، جشنواره فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار