کارشناس ارشد اداره میراث فرهنگی اصفهان ازگنجینه میراث اسلامی به عنوان یکی از شاخص ترین گنجینه های موجود در زمینه آثار اسلامی نام برد.

 احمدی کارشناس ارشد اداره میراث فرهنگی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: موزه گنجینه میرات اسلامی یا خانه مشیر الدوله که محل سکونت مشیر الملک وزیر ظل السلطان حاکم اصفهان بوده است به عنوان یکی از شاخص ترین گنجینه های موجود در زمینه آثار اسلامی است؛ این محل در دوره ای در عهد قاجار تبدیل به کنسول گری روسیه شد و پس از آن بخش خصوصی آن را خریداری کرد و در حال حاضر یکی از مراکز جذب گردشگران به شمار می رود.

کارشناس ارشد اداره میراث فرهنگی اصفهان  ، تبدیل کردن هوشمندانه خانه های تاریخی به گنجینه های این چنینی را یکی از راه های موفق و تضمین شده به منظور حفاظت از بنا های تاریخی و ارتقا تراز فرهنگی جامعه دانست.

حسین قسامی، قائم مقام مدیریت گنجینه میراث اسلامی نیز با اشاره به محتوای نفیس این گنجینه در حوزه های معماری، خوشنویسی و خوش آوایی، گفت: بزرگترین 9 دری اصفهان به عنوان یکی از آثار بازر معماری و صنایع دستی اسلامی، سالانه پذیرای شمارزیادی از گردشگران ایرانی و خارجی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.