معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به شرایط کشور در حوزه تولید و اشتغال، هیچ دستگاه نظارتی حق مسدود کردن حساب‌ بانکی صنایع و واحد‌های تولیدی استان را ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: اگر حساب بانکی یک واحد تولیدی از طریق دستگاهی بدون مجوز کارگروه مسدود شود، نامبرده به دستگاه‌های نظارتی معرفی و به علت ایجاد رکود وضعیت تولید، مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

حبیبی با اشاره به نوسانات ارزی و مالی موجود در کشور، اضافه کرد: بانک‌ها با اجتناب از بروکراسی‌های اداری و تخصیص تسهیلات لازم به تولیدکنندگان می‌توانند بزرگترین حامی دولت در رفع مشکلات تولید و ایجاد اشتغال باشند.

وی گفت: با توجه به ارائه گزارش بانک‌ها درباره تخصیص تسهیلات به واحد‌های تولیدی، شاهد آمار غیرقابل قبولی هستیم و از این رو همه دستگاه‌ها موظفند ضمن بررسی دوباره طرح‌های برگشتی از سوی بانک ها، درصدد رفع موانع موجود برآیند.

حبیبی با اشاره به میزان تسهیلات درخواستی برخی از طرح‌های بازسازی و نوسازی معرفی شده به بانک ها، گفت: در صورت لزوم برای تخصیص این نوع تسهیلات با مدیران کل بانک‌های عامل دوشنبه و با حضور استاندار در تهران جلسه برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: این استان با ۲۲۱ فقره نظارت در بخش تسهیلات کشاورزی و صنعت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

علی پرزحمت افزود: تاکنون یک هزار و ۶۲ واحد در بخش صنعت، معدن و کشاورزی به میزان ۹ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به صورت پرداخت مستقیم و رونق تولید در استان دریافت کرده اند.

وی با اشاره به تسهیلات بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی استان، گفت: در این رابطه تاکنون ۲۵۳ فقره ثبت نام در سامانه استان به عمل آمده که به هشت مورد آن به میزان ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

در ادامه، مشکلات ۲ واحد تولیدی و کشاورزی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت تخصصی رسیدگی و دستورات لازم برای رفع مشکلات آنان ابلاغ شد.

انتهای پیام/

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.