بخش دیگری از مکاتبات الکترونیکی یوسف العتیبه با افراد نزدیک به رئیس جمهور آمریکا فاش شد.

افشای ایمیل‌های جنجالی سفیر امارات به نزدیکان ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، بخش دیگری از مکاتبات الکترونیکی یوسف العتیبه، سفیر امارات عربی متحده در واشنگتن با افراد نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری این کشور فاش شد.

پایگاه اینترنتی انگلیسی میدل ایست آی، تاکید کرد نامه های فاش شده نشان می دهد افراد نزدیک به رئیس جمهور آمریکا آمادگی داشتند تا اطلاعات خود را درباره واگذاری سمت های دولتی به افراد مختلف، در اختیار سفیر امارات در واشنگتن قرار دهند.

دیوید هرست، مدیر پایگاه خبری میدل ایست آی نوشت: مشاوران دونالد ترامپ در آن زمان به العتیبه تعهد دادند منابع دولت امارات را در کانون سیاست های دولت جدید در خاورمیانه قرار خواهند داد.

هرست خاطر نشان کرد: نامه های رد و بدل شده بین العتیبه و تام براک، بازرگان آمریکایی لبنانی تبار که دوست قدیمی دونالد ترامپ و یکی از تامین کنندگان هزینه های ستاد تبلیغاتی او بود، فاش کرد روابط بین امارات و افراد نزدیک به ترامپ، زودتر از آنچه تصور می شد تقویت شده است.

این نامه ها نشان می دهد براک برای هماهنگی دیداری بین العتیبه و دونالد ترامپ در ماه آوریل سال 2016 تلاش کرده است. این نامه ها همچنین به چگونگی تغییر برنامه سیاسی حزب جمهوریخواه به منظور حذف درخواست انتشار بیست و هشت صفحه از گزارش سری مربوط به مسئولیت حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 اشاره می کند.

این نامه ها توجه رابرت مولر، بازرس ویژه مربوط به دخالت های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برانگیخته است. مولر تحقیقات خود درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را گسترش داد تا شامل بررسی کمک های مالی امارات و عربستان به ستاد تبلیغاتی ترامپ باشد.

هرست افزود: روابط قوی بین امارات و افراد نزدیک به ترامپ، با بررسی فزاینده ای روبرو شده است تا جایی که محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی از ترس بازجویی احتمالی از خود و نزدیکانش، سفر ماه گذشته خود را به واشنگتن لغو کرد.

دیوید هرست خاطر نشان کرد: تحقیقات مولر بر احتمال دخالت مالی امارات و عربستان در ستاد تبلیغاتی ترامپ متمرکز خواهد شد و این مسئله ای است که قوانین آمریکا آن را با صراحت محکوم می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار