مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گقت: استکبار برای هیچ ملتی عزتی نمی‌خواهد جز اینکه ملت ها را زیر چتر سیطره خود نگه دارند.

استکبار برای هیچ ملتی عزت نمی‌خواهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین دهقان دقایقی پیش در یادواره شهدای استان مرکزی در هفتم تیرماه اظهار داشت: استان مرکزی در طول تاریخ دین خود را به اسلامی و تشیع و کشور ادا کرده و علمای بزرگی در تاریخ کشور داشته است.

وی افزود: مطلع صحبت را مدد از سخنان امام علی(ع) به حسنین می‌گذاریم که درس آموزی از تاریخ را قبل آنکه عبرت تاریخ شویم یادآور می‌شود، در واقع کسانی که از گذشته عبرات نگیرند قطعا عبرت تاریخ خواهند شد.

سردار دهقان تصریح کرد: پس مرور گذشته و بررسی تاریخ و تحلیل حوادث باید برای هرنسلی در هرمقطعی از زمان باید پشتوانه‌ای ساخته و بینشی پیدا کند که در کوران حوادث به آن زیان‌ها که برگذشتگانشان تحمیل شد نشوند.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: بررسی تاریخ تشیع به ما این را می‌گوشد که جز یک مقطع گذشته همواره تشیع به عنوان یک اقلیت تحت غلبه عباسیان و آل بویه بوده است این درحالیست که آل بویه از تشیع دفاع می‌کند و حتی روز عاشورا تکریم می‌کنند و حتی کتاب روضه معروف هم از آن دوره نوشته شد ولی در همان زمان هم آل بویه مذهب تشیع مذهب رسمی حکومت خود ندانسته بود.

سردار دهقان ادامه داد: در دوره صفویه تشیع مذهب رسمی کشور می‌شود، اما حاکم از عالم جداست.

وی افزود: امام با طرح نظریه ولایت فقیه در اصل نظام سیاسی مبتنی بر دین را بنیان گذاشتند اما یادمان باشد امام بر مکتب اهل بیت(ع) تاکید می‌کنند؛ مردم‌سالاری دینی را پایه می‌گذارند به طوری که در طول تاریخ جایی خبر نداریم که بین دیانت و همه معارف دینی و معرفتی و مفاهیم حاکمیتی و سیاسی یک اتصال درت ایجاد کنیم.

سردار دهقان تصریح کرد: نظریه ولایت فقیه برآمده از شریعت و دین بوده و مطابق با تمام نظریات مردمسالاری دینی است.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: کسانی که می توانستند مبانی دین را در ا‌جتماع تبیین کنند به طوری که از یک طرف جامعه و دنیا را بشناسند و درک و فهمی درباره آن داشته باشند و فلسوف باشند و در حوزه و عرصه تبیین صاحب نظر باشند، شهید بهشتی در راس این افراد فردی زمان شناس، عالم به مفاهیم روز و آشنا با فرهنگ و فلسفه غرب است و از سوی دیگر از درک عمیق معرفت دینی برخوردار است.

سردار دهقان ادامه داد: ما همواره با دومفهوم در حوزه های اجتماعی روبه‌رو هستیم یک مفهوم نهاد و یک مفهوم سازمان، نهاد مجموعه قواعد و مقررات در اجتماع بنا نهاده می شود و سازمان یعنی این نهاد چگونه می تواند در یک قالبی شگل گیرد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان کرد: جمهوری اسلامی تجسمی است که این قالب دینی باید در قالب آن ایجاد شود و سوالی ممکن است ایجاد شود که انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی تمام شده و باید جمهوری اسلامی حرکت کند یا نه، مفهومی است که تداوم دارد.

سردار دهقان تصریح کرد: درک و فهم تباین این مفاهیم امری ضروری است و برخی می گویند چرا این شعارهای رسالتی و براساس فطرت بشر سرمی دهیم و حتی هزینه می‌دهیم؟ برخی می‌گویند منابع ما خرج مقاومت و حمایت از مقاومت می‌شود و ما می توانیم آن را خرج کشور کنیم که می گوییم این کج فهمی و جهالت و حتی بالاتر از اینها موضوع نفوذی‌هاست.

وی عنوان کرد: عزت ما اقتدار ما که مورد بغض استکبار یعنی آمریکا و اسرائیل و سعودی‌هاست همین ماهیت آزادگی و اقتدار جمهوری اسلامی است، اینجاست که نقش شهید بهشتی و همراهان وی که در آن دوران به شهادت رسیدند مورد توجه قرار می گیرد.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است اما انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی ختم نمی شود چراکه اسلام قرار است در همه جا نیاز بشر را با نگاهی به آینده برطرف کند و این یعنی زنده بودن انقلاب و نظام باید پشتیبانی کند بنابراین انقلاب یک حرکت و جریان و حرکت مطلوب است و نظام در این زمینه حرکت می کند.

وی افزود: اینکه شعار می دهیم پرچم از دست رهبرمعظم انقلاب اسلامی به دست حضرت حجت(عج) خواهد رسید معنای پویایی انقلاب است.

وزیر سابق دفاع با اشاره به جایگاه شخصیتی شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی در این بعد اندیشه یک مبنا است و اگر نگاهی به اندیشه این شهید والامقام داشته باشیم این مهم را به خوبی می بینیم.

سردار دهقان ادامه داد: شهید بهشتی یک فقیه تنها و یک طلبه و حوزوی و جامعه شناس نیست بلکه یک مدیر مدبر است که توانایی مدیریت دارد و تربیت مدیران طراز انقلاب را در دستور کار دارد و در حزب جمهوری اسلامی تربیت و کمک به حوزه مدیریت انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: شهید بهشتی عالمی بود که در چند جبهه حاضر بود و نقش آفرینی می کرد، یک زمان دانشگاه تهران در اختیار مارکسیست و منافقین و سنگربندی های مختلف بود که از شهید بهشتی برای سخنرانی دعوت شد که با آغاز سخنرانی برق‌ها قطع شد و تا زمان وصل مجدد حتی از جای خود تکان نخورد و پس از آن در سخنرانی خود در سخنانی قاطع پایه مدار سخنرانی مکتبی کرد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان کرد: مسئولیت‌های شهید بهشتی هیچگاه وی را از مسئولیت دیگرش غافل نکرد و در واقع باید گفت شهید بهشتی مدیر طراز انقلاب اسلامی بود.

وی عنوان کرد: جمله شهید بهشتی که فرمودند ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت که باید دید بعد از دهه شصت چقدر این موضوع در جریان است.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: تا سال های پایانی جنگ هرکس برای پستی معرفی می شد کسان دیگری را معرفی می کرد که این افراد از من بهتر هستند و درواقع همان سخن حضرت امیر(ع) بود که بار مسئولیت سنگین است چراکه زیر بار مسئولیت و پاسخگوی مسئولیت بودن کار و بار سنگینی است.

وزیر سابق دفاع بیان کرد: شهید بهشتی مسئولیت را امانت می دانست و می‌فرماید در این نظام در موضع مسئولیت قرار می گیرد باید ضمن اینکه حسن مسئولیت و امانت دارد باید رنگ و بوی مردم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: مصداق و اسوه مسئول در جمهوری اسلامی شهید بهشتی است و باید مسئولان در جمهوری اسلامی این را در نظر داشته باشند، شهید بهشتی هیچگاه اجازه نداد محافظی برای وی دربی باز یا بسته کند و هیگاه از مردمی بودن جدا نشد و همیشه خود را بین مردم و از مردم می دانست.

سردار دهقان افزود: مماشات و رودرباسی در فرهنگ شهید بهشتی هیچ جایگاهی نداشت همواره همراه با قاطعیت و در عین حالسوزی بود و با متانت گوشی برای شنیدن سخنان مردم و زبان قرا و گویای مردم بود و آن چنان از زبان مردم در نماز جمعه از دستگاه قضا می گوید که نشان داد چطور زبان گویای مردم است.

وی ادامه داد: هیچ مسئولی در هیچ مسندی در نظام جمهوری اسلامی قادر نیست ادعا کند که با پشتوانه مردم قابل حرکت باشد، مسائل اجتماعی و اقتصادی ما بدون توجه و حضور مردم قابل حل نیست.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح عنوان کرد: ملت هرچه بخواهد شدنی است و محقق خواهد شد پس وجود نقد و نقادی خردمندانه و مسئولانه لازمه یک جامعه هوشیار و زنده است و شهید بهشتی می‌گفت باید با مردم همراهی کرد و مسیر را پیش برد.

سردار دهقان با اشاره به مسئله دشمن شناسی شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی با شناخت دقیق براساس فهم و بصیرت درک درست و صحیح از فضای جامعه به یک دشمن شناسی جامع دست می یابند تا آنجا که می فرمایند آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر که این مصداق کلام الهی است.

وی بیان کرد: استکبار برای هیچ ملتی عزتی نمی‌خواهد جز اینکه ملت ها را زیر چتر سیطره خود نگه دارند اکنون که نظام اسلامی به وجود آمده خیلی بحث های زیرسیطره گرفتن استکبار تغییر کرده است.‌

انتهای پیام/ز

گوش به فرمان ولایت فقیه هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.