آیت الله حسینی بوشهری گفت:تحریم های جدید آزمایشی سنگین برای ملت ایران است، یک‌بار دیگر سربلند از این امتحان بزرگ بیرون می آییم.

تحریم های جدید آزمایشی سنگین برای ملت ایران است/باید تمام مسئولان نسبت به نهاد نماز جمعه حساس باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت نماز جمعه سنگر چهل‌ساله انقلاب اسلامی ایران که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،اظهار کرد: برگزاری این قبیل گرامیداشت‌ها به دلیل ورود به دهه چهار انقلاب اسلامی و برگزاری نخستین نماز جمعه رسمی در قالب انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی هم برنامه نماز جمعه در برخی شهرهای کشور به‌صورت پراکنده برگزار می‌شد اما هرگز عظمت و شکوه بعد از انقلاب اسلامی را نداشت، اجتماعات روزانه جامعه اسلامی در سطح مساجد استان که یکی از اجتماع‌های دینی و اسلامی مطلوب در دین اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری  با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه گفت: نماز جمعه یکی از اجتماع‌های هفتگی در دین مبین اسلام بوده که باشکوه و جلوه خاصی در تمام شهرهای کشور برگزار می‌شود، اجتماع باشکوه سالانه حج در بین مسلمانان یکی دیگر از اجتماعات مهم اسلامی بوده که در اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد.

خطیب جمعه قم با تأکید بر اصل اجتماعات اسلامی ادامه داد: اسلام به اصل اجتماعات توجه ویژه‌ای کرده که در این‌ بین نماز جمعه یکی از مهم‌ترین آن‌ها است، نماز جمعه در طول چهار دهه انقلاب خدمات ارزنده‌ای را به جامعه تقدیم کرده و روشنگری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های فراوانی را در اختیار جامعه قرار داده است.

وی تأکید کرد: نهاد نماز جمعه روشنگری‌های فراوانی در برابر توطئه‌های دشمنان انجام داده و با جهت‌گیری‌های انقلابی و به‌موقع خود در برابر نقشه‌های دشمنان سبب خنثی شدن آن‌ها شده است، نماز جمعه از ابتدای انقلاب اسلامی مرکزی برای دفاع از انقلاب اسلامی، رشد فکری و فرهنگی جامعه، روشنگری و مرکزی در راستای حل مشکلات مردم بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به توطئه شش تیرماه در ترور مقام معظم رهبری عنوان کرد: تمام دشمنان ما از ابتدا درصدد ضربه زدن به انقلاب بوده‌اند که ترور نافرجام مقام معظم و شهادت رئیس دفتر حزب جمهوری اسلامی و انبوهی از این موارد بیانگر این حقیقت است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان بی‌پرده به میدان آمده و بی‌شرمانه قصد دارند که چهلمین سال انقلاب اسلامی به‌درستی به سرمنزل مقصود نرسد، باید باتدبیر و هوشمندی از کنار تحریم‌ها عبور کرده و به تمام دنیا ثابت کنیم که انقلاب اسلامی بزرگ‌تر از آن است که دشمنان و سران دولت‌های استکباری بتوانند خدشه‌ای به آن وارد کنند.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: مشکلات اقتصادی و تحریم‌های جدید آزمایشی سنگین برای ملت ایران بوده که امید می‌رود تبلیغات و توطئه و طمع افکنی دشمنان در فضای مجازی و حوزه‌های دیگر راه به‌جایی نبرده و ملت بزرگ ایران یک‌بار دیگر سربلند از این امتحان بزرگ بیرون بیاید.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: باید تمام مسئولان نسبت به نهاد جمعه حساس بوده و در راستای تأمین نیازهای مصلی قم توجه ویژه‌ای داشته باشند، مجموعه مدیریت شهری قم، استاندار و سایر مسئولان استانی باید تقویت نهاد نماز جمعه و مصلی را در کنار سایر رسالت‌ها به‌عنوان وظیفه‌ای اساسی در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ش

برگزاری نشست هم‌اندیشی گرامیداشت نماز جمعه در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار