رتبه سوم کنکور انسانی سال ۹۶ روش کاری خود را برای عبور از سد کنکور و پذیرفته شدن در رشته مورد علاقه شرح داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک روز تا شروع آزمون سراسری باقی مانده است آزمونی که علی رغم تمام حرف و حدیث‌ها برای حذف آن همچنان پابرجاست و عبور از سد آن رویایی برای نوجوانان و جوانان است تا به دانشگاه راه پیدا کنند.

کنکور

واپسین گام‌ها تا شروع بزرگترین ماراتن علمی را طی می‌کنیم و در این روز‌ها چگونگی عملکرد داوطلبان در کیفیت آزمون موثر است از این رو با نفرات برتر کنکور سال گذشته گفتگو داشتیم تا با راه و رسما برای عبور از این مشیر آشنا شویم و این بار با علی مهرایی رتبه سوم کنکور انسانی سال ۹۶ صحبت کردیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به رتبه‌ای که سال گذشته در کنکور داشتید، اکنون در کدام دانشگاه و رشته تحصیلی می‌کنید؟ چه برنامه ای برای ادامه تحصیل دارید؟

مهرایی: اکنون در رشته حقوق دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستم و فعلا به تحصیل می پردازم تا بررسی هایم درباره رشته ام و شرایط آینده تکمیل شود و فعلا قصد مهاجرت هم ندارم و ترجیح بر ماندن دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در طول دوران مدرسه چطور برنامه ریزی کردید که توانستید به موفقیت برسید؟

مهرایی: من از سال سوم وارد رشته انسانی شدم و سعی کردم دروس این سال را با دیدگاه کنکوری مطالعه کنم و سال چهارم هم به مطالعه دروس سال دوم و چهارم از منظر کنکور پرداختم.

ساعت درس خواندن هم سال آخر قبل و بعد از عید متفاوت بود و، چون پیش از عید تا عصر برنامه بودم حدود سه چهار ساعت زمان برای مطالعه داشتم، اما بعد از بین ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعه در برنامه کاری ام بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: چطور شد تغییر رشته تاکید و چرا حقوق را انتخاب کردید؟

مهرایی: از ابتدا قصد داشتم وارد رشته انسانی شوم، اما خب یک سال تحصیل در رشته ریاضی به تقویت پایه ریاضی کمک می‌کرد همچنین در مدرسه ما دوم انسانی وجود نداشت بنابراین رشته ریاضی را انتخاب کردم.

در دانشگاه هم رشته حقوق را هم با توجه به علاقه، توصیه اطرافیانم که اغلب حقوق خواندند و بازار کار مناسب و شرایط مالی اش انتخاب کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما از کلاس‌های کنکور هم استفاده کردید؟

مهرایی: با توجه به اینکه در مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کردم و کلاس‌های آموزشی لازم را در نظر گرفته بودند بنابراین نیازی به شرکت در کلاس‌های آموزشگاه‌ها نداشتم.

کنکور

درس خواندن در روزهای پایانی کنکور ممنوع!

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه شما به داوطلبان که تا یکی دو روز آینده باید سر جلسه کنکور حاضر شوند، چیست؟

مهرایی: طبیعی است که در روز‌های منتهی به کنکور هیجان داوطلبان بیشتر باشد، اما باید در این روز‌ها داوطلب سعی بر حفظ آرامش داشته باشد و تصور فراموشی مطالب و مواردی این دست را از خودش دور کند؛ درس خواندن در این روز‌ها را هم فراموش کنند چرا که طی این مدت آموختنی حاصل نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه شما برای حفظ آرامش در جلسه کنکور چیست؟

مهرایی: وجود استرس ناگزیر است، اما داوطلب باید سعی کند که سناریوهای منفی مختلفی همچون خواب ماندن روز امتحان، نگرانی از سطح سوالات و مواردی این چنینی را نداشته باشد و در جلسه آزمون هم چنانچه با سوالات دشواری مواجه شد، بدون نگرانی از آن رد شود همانطور که سال گذشته برای خودم هم این موضوع اتفاق افتاد اما با آرامش از سوالات سخت گذشتم و بعد از اتمام پاسخگویی مجددا آن سوالات را مرور کرده و پاسخ دادم.

باشگاه خبرنگاران جوان: حالا که با رتبه خوبی در دانشگاه پذیرفته شده اید آیا تصوری که از دانشگاه داشتید محقق شد و به نظرتان کنکور تنها مسیر تعیین کننده زندگی است؟

مهرایی: بعد از قبول شدن در کنکور و راه یابی به دانشگاه جدا از خوب یا بد بودن این فضا کاملا تصوراتم با واقعیت تفاوت داشت و معتقدم که دانشگاه پایان مسیر نیست و باید ادامه داد؛ درباره این موضوع که کنکور تعیین کننده سرنوشت آینده است این موضوع صد درصد درست نیست اما خب موفقیت در کنکور و تحصیل در رشته مورد علاقه در تعیین سرنوشت چندان هم بی اهمیت نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار