برای نخستین بار در کشور سامانه تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های خدماتی، فنی، مهندسی و پشتیبانی در فارس رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در مراسم رونمایی از سامانه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت‌ها گفت: یکی از مشکلات و پیمانکاران در این بخش تعریف قرارداد‌هایی است که مسئولیت کار به شکل کامل بر عهده آن‌ها نیست و کارفرما به اشکال مختلف در کار پیمانکاری دخالت می‌کند.

وی با بیان اینکه تبصره ۱ ماده پنج قانون کار در حوزه کار‌های سخت و زیان‌آور است، افزود: با روش و نگرشی که به این ماده قانونی وجود دارد افرادی در سن جوانی بازنشسته شده‌اند علاوه بر ایجاد محدویت‌های خاص برای صندوق‌ها باعث شده تا کارگر در سن جوانی از چرخه کار حذف شود.

قائم‌پناه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: در موضوع مستخدمان منازل نیز دستورالعمل‌های مناسبی وجود ندارد که انجمن‌های صنفی خدماتی باید به این مسئله ورود و با تدوین دستورالعمل واحد مشکلات ناشی از این واحد‌ها را رفع کنند؛ و‌ی با اشاره به طراحی بیمه‌نامه‌های خاص با شرایط ویژه برای شرکت‌های خدماتی، فنی و مهندسی ادامه داد: بیمه‌نامه تضمین کیفیت کالای ایرانی از سوی شرکت بیمه‌ای تعریف شده که آرامش خاصی را برای شرکت‌ها و مشتریان به دنبال دارد.

مظفری دبیر شورای عالی حفاظت فنی و مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پارسال در حوزه شرکت‌های خدماتی ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده متقاضی تعیین صلاحیت تشکیل شده، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ هزار شرکت فعال در حوزه خدمات و فنی و مهندسی مشغول به کار هستند که با رصد شرایط آن‌ها باید پیاده‌سازی شرایط قانون کار در آن‌ها انجام شود.

وی دستیابی سریع به اطلاعات، ارائه سرویس‌های استعلامات به شکل بر خط، سلامت، کاهش مدارک فیزیکی در پرونده‌ها و جعل و سوء استفاده را از این سامانه برشمرد.
انتهای پیام/ت

آغاز فعالیت سامانه تعیین صلاحیت شرکت‌ها در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار