رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز از تصویب بیش از ۵۹۹ طرح اشتغال در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بیژن فیروزی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز گفت: تاکنون ۵۹۹ طرح به ارزش ۵۹۲ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۸ هزار و ۴۹۷ نفر در کمیته‌های فنی کارگروه اشتغال پایدار روستایی این شهرستان بررسی، تفکیک و مصوب شده است.

وی با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر و اشتغال از اواسط سال ۹۶ شروع شد، تصریح کرد: این تعداد طرح گفته شده برای معرفی به بانک به کارگروه اشتغال استان ارسال شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز اضافه کرد: از این تعداد طرح ۳۹۲ مورد مربوط به حوزه اشتغال روستایی است که ارزش این طرح‌ها مبلغی معادل ۳۴۸ میلیارد تومان با ۴ هزار و ۴۹۳ فرصت شغلی است.

فیروزی گفت: ۲۰۷ طرح نیز با ارزش ۲۴۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴ هزار و ۲۴۳ نفر در حوزه اشتغال طرح فراگیر یا تبصره ۱۸ است.

وی با بیان اینکه تفاوت این دو طرح در محل اجرای طرح است که یا در مناطق روستایی و عشایری و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با تسهیلات ۴ تا ۱۰ درصد است، ادامه داد: همچنین طرح اشتغال فراگیر در مناطق شهری با تسهیلات ۱۸ درصد است.

بیژن فیروزی، با تاکید بر ضرورت ایجاد هماهنگی‌ها برای اجرای هر چه بهتر این دو طرح بین دستگاه‌های اجرایی و نماینده‌های بانک‌ها افزود: لازم است کارشناسان نظام بانکی درباره ضرورت اشتغالزایی در قالب این دو طرح بیش از گذشته توجیه شوند و سیستم بانکی نیز درک بهتری از شرایط موجود و دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌هایی که در این زمینه ابلاغ شده، پیدا کند.

انتهای پیام/ن

تصویب طرح های اشتغال در شیراز

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار