مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس از اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغالزایی روستایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، در سومین جلسه کار گروه اشتغال استان فارس با بیان اینکه ۴.۲۹ درصد از کل اعتبارات کشوری اشتغال روستایی و فراگیر به استان فارس اختصاص یافته است، اظهار کرد: در حوزه فراگیر ۲ هزار و ۴۷۱ و در حوزه روستایی ۱۱ هزار و ۹۱۸ درخواست در استان فارس ثبت شده است که یک هزار و ۱۵۷ درخواست در حوزه فراگیر و ۳ هزار و ۲۶۸ درخواست در حوزه روستایی در کارگروه فنی بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال فراگیر ۷۷۳ طرح و در حوزه اشتغال روستایی ۲ هزار و ۱۰۲ طرح در کارگروه فنی استان مصوب شده و تاکنون ۶۴۶ طرح در حوزه اشتغال فراگیر و ۲ هزار و ۷۳ طرح در حوزه اشتغال روستایی به بانک معرفی شده و در مجموع اعتبار این ۲ هزار و ۷۱۹ طرح بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: در حوزه اشتغال روستایی تاکنون ۵۷۱ طرح با ۹۴ میلیارد تومان اعتبار در بانک مصوب شده که ۲۷۳ طرح با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و ۲۰۱ طرح با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان نیز تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

مختاری با بیان اینکه در مجموع درصد مبلغ طرح‌های بررسی شده به کل طرح‌های معرفی شده ۸۴ درصد است، گفت: در اشتغال فراگیر تاکنون ۲۱۶ طرح توسط بانک بررسی شده، ۴۱ طرح با ۵۷ میلیارد تومان اعتبار در بانک‌ها مصوب شده، ۲۷ طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و ۱۰ طرح با ۶.۴ میلیارد تومان اعتبار به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع در ۲ طرح اشتغال فراگیر و روستایی ۲ هزار و ۷۱۹ طرح به بانک ارسال شده است که تاکنون یک هزار و ۹۲۰ طرح توسط بانک بررسی شده، ۶۱۲ طرح در بانک مصوب شده و از این بین ۳۰۰ طرح به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: ضرورت دارد بانک‌های عامل نسبت به رسیدگی سریع‌تر طرح‌های معرفی شده اقدام کنند.

مختاری ادامه داد: همچنین در بررسی طرح‌ها نیز انتظار می‌رود با افزایش توان کارشناسی نسبت به بررسی سریعتر طرح‌ها اقدام کنند.

استاندار فارس نیز در این جلسه یکی از اولویت‌های کاری مسئولان در استان را کمک به اشتغال و رفع بیکاری برشمرد.

وی اضافه کرد: پرداختن به مسئله بیکاری به عنوان یکی از معضلات جدی جامعه و تلاش برای اشتغالزایی زمینه حل بسیاری از معضلات و مشکلات را در جامعه فراهم می‌کند.

تبادار، به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر اشاره کرد و ادامه داد: دولت با در نظر گرفتن این تسهیلات قصد دارد آمار بیکاری در کشور را کاهش دهد.

استاندار فارس تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نهایت تعامل و همکاری را در پرداخت این تسهیلات با هم داشته باشند.

وی، از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها درخواست کرد برای پرداخت این تسهیلات دقت کامل را به خرج دهند تا به افراد واجد شرایط و کسانی که می‌توانند گامی موثر در جهت اشتغالزایی بردارند، داده شود.

انتهای پیام/ن

اختصاص اعتبار برای طرح های اشتغالزایی روستایی در فارس

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار