یکی از داوران بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان با بیان اینکه آثار رسیده به این سوگواره از نظر کمی و کیفی در سطح خوبی است، گفت: این آثار نشان می‌دهد شاعران جوان در شعر آیینی و عاشورایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان جنوبی، جلیل صفربیگی اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های نقد شعر آیینی موجب ارتقای سطح کیفی ادبیات آیینی می‌شود.


وی بر برگزاری کارگاه‌های نقد شعر آیینی در راستای ارتقای سطح کیفی آن تأکید کرد و افزود: آثار ارسال شده از نظر قالب و نوع نگاه و زاویه دید شاعران از تنوع و گستردگی قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود.
داور بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان تصریح کرد: این سوگواره‌ها اقدامی مقدس است که در راستای اهداف شعر آیینی و اهل بیت برگزار می‌شود.
صفربیگی پیرامون تأثیر این سوگواره، یادآور شد: برگزاری این سوگواره‌ها با موضوع خاص در پرورش شاعران جوان تأثیر مثبتی داشته که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و آثار قابل توجهی خلق شده است.
وی با بیان اینکه مردمان استان‌های دور و محروم از نظر اقتصادی و امکانات هستند، افزود: واژه محروم واژه مناسبی نیست چرا که مردمان این استان‌ها روح بلند، تفکر عالی و عشق و علاقه بیشتری نسبت به اهل بیت دارند.
داور بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های نقد شعر آیینی و آسیب‌شناسی آن در کنار این جشنواره‌ها به ارتقای سطح کیفی شعر و ادبیات آیینی منجر می‌شود.
صفربیگی خاطرنشان کرد: برگزاری این سوگواره در خراسان جنوبی نشان از پتانسیل بالای این استان دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.