همایش ملی سرگروه های درس هنر سراسر کشور در روستای هدف گردشگری افین زیرکوه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  رضا یکه خانی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: گردهمایی سرگروههای درس فرهنگ و هنر سراسر کشور به طور سالانه برگزار می شود و امسال نیز سومین گردهمایی سرگروههای این درس، به میزبانی خراسان جنوبی و روستای هدف گردشگری افین با حضور سرگروههای درس فرهنگ و هنر از 32 استان کشور، برگزار شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه درس فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی قراردارد، افزود: یکی از اهداف مهم این همایش، تبیین برنامه های دبیرخانه و حضور همکاران در کارگاههای آموزشی است.

 رضا یکه خانی با اشاره به میزبانی روستای افین، برای این همایش، گفت: روستای افین شهرستان زیرکوه دارای جاذبه های زیبای طبیعی و تاریخی است و حضور سرگروههای درس هنر از استانهای متفاوت کشور در این روستا، می تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی و بویژه روستای افین باشد و هر کدام از این هنرمندان می توانند به عنوان سفیران گردشگری، در معرفی این منطقه نقش ایفا کنند.

وی افزود: در این گردهمایی یک روزه، برنامه های آموزشی در قالب کارگاه و بازدید میدانی از آثار تاریخی و طبیعی این روستا برگزار شد.

کارشناس مسئول گروههای آموزشی متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آثار طبیعی خراسان جنوبی ، گفت: جاذبه های گردشگری طبیعی در این استان به حدی است که برای بازدید، حداقل نیاز به یک سفر 10 روزه دارد.

خانم فاطمی با بیان اینکه جاذبه های این استان به خوبی در کشور معرفی نشده است، افزود: خراسان جنوبی مجموعه ای از ذخایر غنی و آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی است و از مسئولان خواهش می کنم برای بازسازی این سنت ها و آثار اقدام کنند

انتهای پیام/ک

برچسب ها: همایش ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.