مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در شیراز گفت: نیرو‌های مسلح اساس حفظ و بقاء هر کشور و حکومت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در جمع کارکنان نیرو‌های مسلح استان فارس، بیان کرد: هدف اساسی و غیر قابل تغییر هر دولت و حکومتی حفظ بقاء ملی، استقلال، تمامیت ارضی، ارزش‌ها و منافع ملی آن کشور است.

وی گفت: هر دولتی به دنبال پیشرفت و آبادانی، تأمین رفاه و آسایش عمومی، تأمین نیازمندی‌های اساسی و ارتقاء جایگاه دولت، ملت و کشور در عرصه منطقه‌ای و جهانی است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه این هدف اساسی بر اثر جنگ‌ها به شدت مورد تهدید قرار می‌گیرد، افزود: نمونه بارز آن صهیونیست‌ها هستند که سرزمین‌های فلسطین را تصرف و تمامیت ارضی آن‌ها را به خطر انداخته اند.

سرلشکر صفوی افزود: بین دولت و حکومت تفاوت وجود دارد، در دولت یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و پس از دوره‌ای کنار می‌رود، اما حکومت‌ها داوم طولانی تری دارند.

وی نیرو‌های مسلح را اساس دوام و بقای حکومت دانست و افزود: اگر کشوری نیرو‌های مسلح قوی نداشته باشد، توسط کشوری دیگر اشغال و حکومت آن بر انداخته خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، به برخی از خصوصیات یک فرمانده خوب اشاره کرد و ادامه داد: فرمانده موفق و الگو در نیرو‌های مسلح باید در اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد نمونه باشد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه یک فرمانده خوب باید در اندیشه و تفکر خدا محور و قرآن محور و به معنای واقعی مؤمن باشد، تصریح کرد: قدرت ایمان در برابر مادیات مثل اشعه خورشید در برابر کوهی از برف و یخ است.

وی افزود: امام راحل با قدرت ایمان و معنویت خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و پس از آن جنگ را به خوبی هدایت کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، ماهیت جنگ‌های آینده را تکنولوژیک دانست و داشتن دانش نظامی و انتظامی و همچنین مجهز بودن به علم روز دنیا را از دیگر خصوصیات یک فرمانده خوب و در نیرو‌های مسلح عنوان کرد.

در ابتدای این مراسم، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز گفت: یکی از افتخارات نیرو‌های مسلح و پرتوان جمهوری اسلامی ایران این است که با وجود توطئه‌های بسیار سنگین استکبار جهانی، یک وجب از سرزمین ایران اسلامی را در اختیار دشمنان قرار ندادند.

سردار احمد علی گودرزی بیان کرد: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس و در قالب نیرو‌های ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی، در خدمت جنگ بودند.

وی افزود: نیروی انتظامی استان فارس ۹۵۰ شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۷۴۵ شهید در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

انتهای پیام/ن

صحبت های مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار