رئیس اداره منابع طبیعی کوهبنان گفت : منطقه ای به وسعت تقریبی 1400هکتار در شهرستان کوهبنان با فرسایش شدید بادی و تپه های ماسه ای فعال شناسایی شد.

وجود 1400هکتار عرصه دارای فرسایش بادی در شهرستان کوهبنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مصلح رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهبنان گفت : 1400هکتار در محدوده مرتع نجف آباد شهرستان کوهبنان با فرسایش شدید بادی و تپه های ماسه ای فعال شناسایی شد.

مصلح افزود:با توجه به وجود روستاهای نجف آباد، هزارگز، همت آباد و رود شور در کانون این فرسایش، وجود بافت خاک سنگ ریزه ای، شیب منطقه و نوع پوشش گیاهی موجود، انجام عملیات بیابان زدائی در قالب کنترل هرزآب با احداث گوراب توام با بذرکاری گونه هایی نظیر قیچ و آتریپلکس همزمان با روز جهانی مقابله با پدیده بیابان زائی جهت بررسی و ارائه نظر به اداره کل پیشنهاد گردیده است.

مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهبنان همچنین از ابطال یک فقره پروانه چرای دام خبر داد و افزود: این مورد متعلق به دامداری که با اجاره دادن پروانه چرای متعلق به خود باعث ورود تعداد بیشتری دام به مرتع گردیده و باعث تخریب بیش از پیش عرصه های منابع طبیعی شده است .

وی گفت : براساس قانون و با توجه به نظریه اعضاء کمیسیون موضوع ماده 10 فصل شیوه نامه فنی و اجرایی ضوابط و شرایط هرگونه بهره برداری بیش از حد تعریف شده خلاف قانون محسوب شده و بامتخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار