معاون سوادآموزی فارس گفت: باسواد کردن کشاورزان فارس باید در الویت قرار بگیرد.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛  عیسی ملک پور معاون سوادآموزی فارس گفت: کشاورزان از اقشار مهم جامعه هستند که باید برای آموزش و رفع بی‌سوادی آنان توجه ویژه شود.

وی در نشست مشترک با معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: بی‌سوادی در قشر کشاورزان استان بسیار رایج بوده، و باسواد کردن این افراد مسئولیتی بزرگ است که باید با برنامه ریزی و توجه ویژه هر دو دستگاه به این موضوع پرداخته شود.

ملک پور تصریح کرد: شناسایی، جذب و توجه به آموزش کشاورزان بی‌سواد، تأسیس مراکز یادگیری محلی مشارکتی، تألیف محتوای مناسب برای کم‌سوادان و نوسوادان از مواردمهمی است که باید در تفاهم نامه منعقدشده مورد توجه قرار گیرد.

معاون سوادآموزی فارس با تأکید بر نقش و جایگاه مراکز یادگیری محلی در توسعه و تعمیق سوادآموزی ادامه داد: تأسیس مراکز یادگیری محلی تجربه بسیار موفقی است که وزیر آموزش و پرورش نیز در بخشنامه‌ای که به تازگی ابلاغ شده، خواستار مشارکت همه جانبه در راه‌اندازی، تأمین فضا، تجهیزات و انتصاب مدیران توانمند در این مراکز شده، که یکی از بخش‌های مورد توجه برای دایر کردن مراکز یادگیری محلی، حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/ت

باسواد کردن کشاورزان فارس در الویت قرار گیرد

برچسب ها: فرهنگیان ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.